معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

«مهارت‌آموزی» رویکرد اصلی معاونت آموزش متوسطه در برنامه درسی مدارس است

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت دفاتر آموزش متوسطه در کنار سایر برنامه های آموزشی، رویکرد مهارت آموزی را با نگاهی ویژه در برنامه درسی رسمی و فوق برنامه های آموزشی مدارس، دنبال می کنند.

کد مطلب: ۱۳۲۸۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
«مهارت‌آموزی» رویکرد اصلی معاونت آموزش متوسطه در برنامه درسی مدارس است

محمدمهدی کاظمی اظهار داشت: رویکرد اصلی معاونت آموزش متوسطه در برنامه درسی مدارس، مهارت‌آموزی است. دفاتر آموزش متوسطه در کنار سایر برنامه‌های آموزشی، رویکرد مهارت‌آموزی را با نگاهی ویژه در برنامه درسی رسمی و فوق برنامه‌های آموزشی مدارس، دنبال می‌کنند.

کاظمی تصریح کرد: از آنجا که دوره اول متوسطه، دوره هویت‌یابی و شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان است، دبیران این دوره آموزشی نقش مهمی در انتخاب رشته و تعیین مسیر آینده تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان ایفا می کنند. در این دوره علاوه بر دروس فرهنگ و هنر و کار و فناوری که مهارتی هستند، برنامه‌ریزی‌ها برای تدریس سایر دروس با رویکرد مهارتی در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به آن که معلمان بیشترین ارتباط را با دانش آموزان دارند، در کنار آزمون‌ها و تست‌هایی که برای شناسایی استعداد فراگیران پیش‌بینی شده است، می‌توانند نقش موثری را در کمک به خانواده‌ها برای هدایت تحصیلی و هدایت شغلی ایفا کنند.

معاون آموزش متوسطه در پایان تصریح کرد: این معاونت ضمن مدیریت و راهبری، با برگزاری جشنواره‌ها و مسابقاتی از جمله جشنواره نوجوان خوارزمی و جشنواره علمی پژوهشی، با خلق فرصت‌ها و موقعیت‌های یادگیری، زمینه‌های بروز و شکوفایی استعدادهای دانش آموزی را فراهم آورده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار