معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران:
هدایت تحصیلی کارآمد و توسعه مهارتآموزی از اولویتهای اصلی دوره اول متوسطه در مدارس است
تهران(پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، در اولین نشست تخصصی کارشناس مسئولان دوره اول آموزش متوسطه و کارشناسان گروههای آموزشی مناطق شهرستانهای استان تهران که در راستای تبیین طرح و برنامههای جاری تحصیلی، با حضور معاون آموزش دفتر دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش در اردوگاه شهید منتظری شهریار برگزار شد، هدایت تحصیلی کارآمد و توسعه مهارتآموزی را از اولویتهای اصلی دوره اول متوسطه در مدارس دانست.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، در این نشست مرتضی تاجیک، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، در سخنانی اظهار کرد: جاری سازی رویکردها، سیاستها، راهبردها و فعالیتهای اختصاصی آموزش دوره اول متوسطه نقش بسزایی در مرحله سوم تربیت یعنی سنین مربوطه به دانشآموزان دوره اول متوسطه دارد.
وی با اشاره به ویژگیهای مرحله سوم تربیت در دانشآموزان تصریح کرد: توجه به تواناییها و مهارتهای فردی دانشآموزان، پرورش استعدادهای دانشآموزان، زمینهسازی برای شناخت علائق شخصی و پرورش قدرت تخیل و همچنین توجه به عنصر اختیار در تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی دانشآموزان از ضروریات و اولویتهای اصلی دوره اول متوسطه در مدارس است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با اشاره به کلید واژههای هدایت تحصیلی، مهارتآموزی جشنوارهها و مدیریت تعالی محور بیان کرد: اهداف دوره اول متوسطه در این کلید واژههاخلاصه میگردد که عزم جدی شما عزیزان را میطلبد، با تقویت دانشآموزان پژوهش محور و ارتقای جشنوارهها و المپیادهای دانشآموزی در ارتقاء سطح علمی این عزیزان اقدام نماییم.
تاجیک با اشاره به برگزاری جلسه همزمان گروههای آموزشی و متوسطه اول تصریح کرد: ایجاد همدلی و وفاق بین این دو کارشناسی در مناطق بسیار ضروری است و در پیشبرد اهداف آموزش متوسطه کمکهای بسزایی خواهد کرد، گروههای آموزشی مکمل تمامی طرحهای آموزشی در مقاطع تحصیلی بوده و در توسعه مهارتآموزشی و همچنین هدایت تحصیلی کارآمد و صحیح برای دانشآموزان موثر است.
ارسال دیدگاه