مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در حاشیه مراسم روز دانش‌آموز:

دانش‌آموزان ارکان اصلی انقلاب هستند

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به نقش دانش‌آموزان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی آنان را بازوان انقلاب و موجب پیروزی انقلاب دانست.

کد مطلب: ۱۳۲۰۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان ارکان اصلی انقلاب هستند

محمود نقوی، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در ابتدا به عناوین و مناسبت های هفته دانش آموز اشاره کرد و گفت: «این هفته با شهادت حسین فهمیده آغاز شده و با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا ادامه یافته و سپس به قتل عام دانش آموزان در دانشگاه تهران ختم شد. شهادت دانش آموز شهید محمدحسین فهمیده دلیل نامگذاری این هفته به این عنوان و نامگذاری روز 13 آبان به نام روز دانش آموز و روز استکبار ستیزی است.»

نقوی در خصوص جایگاه روز دانش آموز در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی به سخنان امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: امام، تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم نامیدند و ادامه حضور سفارت آمریکا را باعث توطئه و آسیب به انقلاب اسلامی دانست.

وی در خصوص نقش دانش آموزان در پیروزی انقلاب نیز به سخنان امام راحل (ه) اشاره کرد و گفت: امام راحل در سال 1342 فرمودند مبارزین من در گهواره هستند و این کودکان در سال 57 نوجوانان و جوانانی شدند که بازوان انقلاب و موجب پیروزی انقلاب و در ادامه دوران دفاع مقدس و دوران سازندگی شدند.

مدیکل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: دانش آموزان استان همدان با تدین و تعهد به نقش خود در بقاء و ادامه استمرار نظام جمهوری اسلامی اذعان دارند و باید توجه داشته باشند که آنها سرمایه آینده جامعه هستند و باید با تجهیز خود با سلاح علم و دانش و تقوا در راه پیشرفت و ارتقاء جامعه گام بردارند و مسئولین نیز باید با تلاش بیشتر زمینه ساز بروز و ظهور توانمندی‌های آن‌ها باشند.

دانش آموز خبرنگار: حسین زرنقاب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار