افتتاح دبستان 6 کلاسه زنده‌یاد ابراهیم خیاطی با اعتبار 5 میلیارد تومانی

رشت (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان خبر داد دبستان 6 کلاسه زنده‌یاد ابراهیم خیاطی با اعتبار 5 میلیارد تومانی افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۳۱۷۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح دبستان 6 کلاسه زنده‌یاد ابراهیم خیاطی با اعتبار 5 میلیارد تومانی

محمد فائزی در آیین افتتاح این دبستان خیرساز با اشاره به ارزش کار خیر و مشارکت سازنده آن‌ها در ساخت مدرسه، گفت: حضور در جمع زیبای دانش‌آموزان ابتدایی و خیرین مدرسه‌ساز، بسیار دلچسب و دل‌انگیز است و از آن‌جایی که زیباترین جلوه‌های شخصیت انسان، دوست داشتن و خدمت کردن به دیگران است، باید بتوانیم باری را از دوش دیگران برداریم.

وی در ادامه با بیان اینکه نیک اندیشان مدرسه ساز برای رضای خدا قدمی بر می دارند، اظهار کرد: آنها فضای رشد، تربیت و تعالی فرزندان جامعه را آماده کردند و این مکان که مزین به نام خیر است، بزرگترین درس برای دانش آموزان است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه خاطر نشان کرد: کار خیرین بسیار ارزشمند است. دانش آموزان یاد می گیرند از اینکه کسانی به فکر آنها بودند و خود نیز در آینده به فکر دیگران خواهند بود؛ "دیگران کاشتند و ما خوردیم و باید ما بکاریم و دیگران بخورند" و مفهوم مشارکت در امر مدرسه سازی، بزرگترین درس بشری و انسانیت است و قابل مقایسه با آنچه در کتاب ها می خوانیم، نیست.

وی همچنین در خصوص اینکه مدرسه خیرساز، یک پرورشگاه انسانیت است، افزود: این مدرسه ممکن بود به هر شکلی، با اعتبار دولتی و ... ساخته شود، ولی با این نام نیک و تابلوهای ماندگار در مدرسه، بسیار ارزشمندتر است.

فائزی در ادامه با تشکر از نیک اندیشی خانواده خیر بزرگوار دکتر ابراهیم خیاطی، گفت: واقعا حق‌شناسی کردند و اینجا را انتخاب کردند. انشالله این مکتب شاگردان خوب خودش را بیشتر پرورش دهد.

این دبستان با زیربنای۴۰۰ متر در ۱۰۰۰ مترمربع و دارای 5 اتاق درس، ۲ اتاق اداری، ۱آزمایشگاه و ۱نمازخانه با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار