تفاهم‌‌نامه همکاری بین کتابخانه‌های عمومی و آموزش‌و‌پرورش استان گیلان امضا شد

رشت (پانا) - تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی و اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان در راستای توسعه همکاری‌ها، گسترش فعالیت‌های فرهنگی ترویجی، با هدف جذب بیشتر دانش‌آموزان به فرهنگ کتابخوانی منعقد شد.

کد مطلب: ۱۳۲۴۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
تفاهم‌‌نامه همکاری بین کتابخانه‌های عمومی و آموزش‌و‌پرورش استان گیلان امضا شد

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این مراسم که همزمان با ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی برگزار شد، با اشاره به کارکردهای مختلف کتابخانه های عمومی به عنوان یک نهاد فعال اجتماعی، خاطرنشان کرد: نقش آموزش و پرورش در گسترش فرهنگ کتابخوانی بسیار مهم و اثربخش است.

یاسر تقوی در ادامه با بیان اینکه نخستین کتابخانه مدرسه کشور در سال‌های گذشته در شهر بندر انزلی استان گیلان افتتاح شده و به بهره‌برداری رسیده است، گفت: گسترش همکاری‌های دوجانبه برای ترویج فرهنگ مطالعه به ویژه در بین دانش آموزان و خانواده آنان حائز اهمی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه دوری از کتاب خسارت زیادی را به همراه دارد، افزود: کتابخانه به عنوان یک پناهگاه است که جهل و نادانی را پوشش می دهد.

محمد فائزی همچنین عنوان کرد: در گذشته، کم‌کاری‌های بسیاری را در حوزه آموزش و ترویج فرهنگ مطالعه شاهد بودیم و امیدواریم با همکاری های دو جانبه دو دستگاه و لزوم هم افزایی بیشتر برای ایجاد کتابخانه‌های عمومی و گسترش آن در سراسر استان گیلان به ترویج این فرهنگ کمک کنیم.

وی در پایان افزایش ظرفیت کتابخانه‌ها را برای گسترش فرهنگ مطالعه خواستار شد.

شایان ذکر است مدت اعتبار این تفاهم‌نامه از زمان امضا به مدت سه سال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار