در گفت و گو با پانا مطرح شد:

آموزش و پرورش ناظر امر سرویس و سامانه شهر تهران، صرفا ابزار نظارتی است

تهران(پانا) - رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان شهر تهران با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان اصلی‌ترین متولی تعلیم و تربیت، نگاهی تربیتی به موضوع سرویس حمل و نقل مدارس دارد، بر نقش نظارتی آموزش و پرورش تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۶۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش ناظر امر سرویس و سامانه شهر تهران، صرفا ابزار نظارتی است

سید صدرا خوش قدم؛ رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان و ابراهیم نجار؛ رئیس اداره امور مالی آموزش و پرورش شهر تهران در گفت و گو با پانا به چگونگی عملکرد نظارتی آموزش پرورش در خصوص امر سرویس حمل و نقل دانش آموزان پرداختند.

صدرا خوش قدم گفت: در موضوع سرویس مدارس، کارگروه ماده ١٨ تصمیم گیرنده است و آموزش‌و‌پرورش تنها به عنوان یک عضو در این کارگروه حضور دارد.

آموزش و پرورش در موضوع سرویس انتفاعی ندارد و در واقع خریدار خدمات است

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان اصلی ترین متولی تعلیم و تربیت، نگاهی تربیتی به موضوع سرویس حمل و نقل مدارس دارد اظهار کرد: آموزش و پرورش در امر سرویس نقش نظارتی دارد و از آنجا که هر سیستم نظارتی به یک ابزار برای نظارت نیازمند است، به همین منظور سامانه نظارتی شهر تهران sns.tehranwdu.ir طراحی و استفاده می شود و هیچ گونه منافاتی با سامانه های متولی سرویس که از سوی وزارت کشور تعبیه شده است، ندارد.

خوش قدم با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش تربیتی دارد و به دنبال درآمد زایی نیست تصریح کرد: آموزش و پرورش با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدرسه را کانون تربیتی محله می داند و به همین منظور سعی می کند مدارس را در ساعات غیر درسی در اختیار فعالیت های فرهنگی محلات بگذارد، لذا در موضوع سرویس انتفاعی ندارد و در واقع خریدار خدمات است.

وی افزود: شورای اسلامی شهر تهران نرخ مصوب را قبل از سال 1401 ابلاغ کرده و تورم سال جاری در آن لحاظ نشده است لذا، بیشترین اشکال موجود در امر سرویس به دلیل عدم استقبال رانندگان از نرخ پیشنهادی شورای اسلامی شهر تهران است که بدون اخذ نظرات کارشناسی از سوی کارگروه ماده 18 و قبل از گرفتن پیشنهاد کارگروه ابلاغ شده است. همچنین معرفی پیمانکار صلاحیت دار و دارای ناوگان مناسب و تایید شده از وظایف تاکسیرانی است و در این خصوص آموزش و پرورش نقش اجرایی ندارد و وظیفه خود که بسترسازی و نظارت بر سرویس مدارس است را به طور دقیق انجام داده است.

آموزش و پرورش در زمینه سرویس، خواهان خدمات بدون واسطه میان خانواده و خدمات حمل و نقل است

در ادامه نجار گفت: باید هزینه سرویس مدارس توسط اولیا مستقیم به حساب دولتی مدرسه واریز شود و تماما در حوزه سرویس نیز مصرف گردد.

وی با اشاره بر اینکه خانواده ها همچون امر تعلیم و تربیت؛ توقع رسیدگی به موضوع سرویس را از سوی آموزش و پرورش دارند افزود: رسالت ما نظارتی است و مدیران مدارس ناظران اصلی هستند که در این خصوص بخشنامه های مربوطه به مناطق و مدارس ابلاغ شده است.

رئیس اداره امور مالی آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد آموزش و پرورش در زمینه سرویس، خواهان خدمات بدون واسطه میان خانواده و خدمات حمل و نقل است، به این منظور پیشنهاد اصلاح آیین نامه اجرایی سرویس از سوی آموزش و پرورش به کارگروه مربوط در وزارت کشور ارایه شده است.

نجار در پایان تاکید کرد: تنها پیمانکاران مورد تایید تاکسیرانی به مدیران مدارس معرفی می شوند لذا از خانواده ها خواستاریم برای سرویس به رانندگان مجاز معرفی شده تاکسیرانی و از طریق سامانه سرویس اقدام کنند.

براساس گفت و گوی انجام شده، امکان ثبت یک طرفه پایش دانش آموزان هم وجود دارد و علاوه بر آن با توجه به نوع وسیله نقلیه و ظرفیت تعداد افراد در ماشین، هزینه سرویس مدارس قابل محاسبه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار