تعیین تکلیف نرخ سرویس مدارس در شهر رشت‌

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش گیلان درباره نرخ سرویس مدارس شهر رشت توضیحاتی ارائه داد.

کد مطلب: ۱۳۱۸۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد
تعیین تکلیف نرخ سرویس مدارس در شهر رشت‌

محمد فائزی در ارتباط تلفنی با شبکه تلویزیونی گیلان با اشاره به آخرین وضعیت تعیین نرخ سرویس مدارس استان گیلان بعد از دو سال کرونایی، اظهار کرد: خوشبختانه بعد از حدود یک ماه نرخ نهایی سرویس مدارس شهر رشت ابلاغ شد و در سایر نواحی و مناطق استان هم نرخ سرویس ایاب و ذهاب اعلام شده و در حال اجراست.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان ادامه داد: آموزش و پرورش مسئول مدرسه و دانش آموزان بوده و سلامت و امنیت دانش آموزان نگرانی و دغدغه ما است.

وی در ادامه مدارس را پاسخگوی اولیا درباره نرخ تعیین شده دانست و تصریح کرد: این نرخ در معرض دید اولیا قرار دارد که برای سه مسیر 3، 5 و 6 کیلومتری در نظر گرفته شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه نرخ ایاب و ذهاب(تا سه کیلومتر) با تاکسی، ون، سواری شخصی و خطی با ظرفیت مجاز ۳۸۲ هزار تومان و با مینی بوس ۲۱۰ هزار تومان است، عنوان کرد: این نرخ منهای پنجشنبه هاست و با احتساب آخرین روز هفته شاهد نرخ ۴۳۴ هزار تومانی تاکسی و ۲۳۹ هزار تومانی مینی بوس خواهیم بود.

وی این نرخ را (تا پنج کیلومتر) با تاکسی ۴۱۹ هزار تومان و مینی بوس را ۲۳۱ هزار تومان دانست که تا آخرین روز هفته به ترتیب به ۴۷۷ هزار تومان و ۲۶۳ هزار تومان افزایش پیدا می کند.

فائزی در خصوص اینکه نرخ ایاب و ذهاب ( تا شش کیلومتر) نیز ۴۶۲ هزار تومان برای تاکسی و ۲۵۵ هزار تومان برای مینی بوس است، خاطرنشان کرد: با احتساب رفت و آمد پنجشنبه ها این نرخ ها به ترتیب ۵۲۵ هزار تومان و ۲۹۰ هزار تومان می شود.

وی همچنین تأکید کرد: در صورت شرایط خاص مسیر از جمله ترافیک، امکان افزایش نرخ سرویس تا ۲۵ درصد وجود دارد که در کارگروه ماده ۱۸ پیگیری می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به افزایش قابل توجه نرخ سرویس نسبت به دو سال قبل از کرونا، گفت: بخش خصوصی متولی سرویس مدارس بوده و آموزش و پرورش نیز بر نرخ ها نظارت می کند.

وی از پیمانکاران سرویس مدارس خواست هر چه زودتر تاییدیه‌ها و مجوزها را صادر کنند تا امکان پیگیری توسط پلیس راهور وجود داشته باشد. بنابراین اولیا می‌توانند هرگونه اعتراض نسبت به نرخ سرویس را به مدیر مدرسه اعلام کنند تا بتوانیم تا مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش همچنین در خصوص اینکه بر ارائه خدمات مطلوب حمل و نقل دانش‌آموزی توسط کارگروه ماده 4 استان، کارگروه ماده 18، کارگروه نظارت و ارزشیابی سرویس حمل و نقل دانش آموزی و اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات نظارت مستمر دارند، افزود: تمامی این کارگروه‌ها در حال رصد، رفع موانع و مشکلات خدمات حمل و نقل دانش آموزی بوده و با متخلفین این حوزه برای تأمین امنیت، آسایش دانش آموزان و رفع دغدغه والدین و رعایت حقوق شهروندی به طور جد برخورد خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار