معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز:

دین برنامه خدا برای رشد بشریت است

کرج (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز گفت دین برنامه خدا برای رشد بشریت است.

کد مطلب: ۱۳۱۶۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
دین برنامه خدا برای رشد بشریت است

سردار فتح الهی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش استان البرز در برگزاری مسابقات استانی سکوی ایران قوی ضمن قدردانی از حضور دانش آموزان توانمند راه یافته به مرحله استانی عنوان کرد: دین برنامه خدا برای رشد بشریت است. دین در واقع نسخه ای از برنامه ارزشمند خدا است که استعداد ها و توانمندی های بشر را به نهایت تکامل می‌رساند. انسان یک بار بیشتر عمر نمی‌کند و در همین یک بار می بایست پاک نویس داشته باشد تا اعمال خود را بنگرد.

وی در ادامه افزود: خداوند این نسخه را در اختیار بشر قرار داده تا استعدادهای بشر به نهایت قله های قابل تصور برسد.

فتح اللهی همچنین خاطرنشان کرد: استعداد های مثبت شامل مواردی همچون میل به پرستش، میل به ستایش و معنویت، علاقه به نقاشی و مواردی از این قبیل در انسان ها وجود دارد که صاحب اختیار اعمال خویش هستند، اما اگر استعدادها و توانمندی های وی به شکل تمایلات و گرایش هایی در وی وجود نداشته باشد آن شخص صاحب اختیار نیست.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش البرز در ادامه در توصیف حسد و نقش آن در رشد شخصیتی انسان اظهار کرد: قطعا حسد در همگی ما وجود دارد. گاهی اوقات در موقعیت هایی حضور داریم که افراد با سطوح علمی معرفتی پایینی در کنار ما قرار می‌گیرند و به همین سبب نیازی به رقابت و حسدورزی نمی‌بینیم، اما در موقعیتی دیگر اشخاصی را می بینیم که در زمینه هایی از ما بالاتر و برتر هستند و در همین هنگام تمایل حسد ورزی در ما ایجاد می‌شود. خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند: من شر حاسد اذا حسد؛ بنابراین خداوند ما را از حسادت منع نکرده و به فردی که حسادت می‌ورزد اشاره دارد. در این میان دین استعداد های مثبت ما را رشد داده و در جهت رساندن آن به نهایت تکامل یاری می‌دهد تا به جای حسد ورزی که آسیب رسان است به رقابت و تقویت توانمندی هایمان بپردازیم و با استعدادهای منفی خود مبارزه کنیم.

وی در توصیف مزیت های برگزاری جشنواره ها و طرح های رقابتی از قبیل سکوی ایران قوی بیان کرد: به این طرح های رقابتی می‌گوییم رکورد های متعالی. یعنی شما را یاری می‌دهد تا در راستای انجام کاری مثبت و سازنده بر اساس استعدادهای حقیقی خود قدم بردارید. به عنوان مثال یک فرد برای انجام کاری حدود ۲۰ سال زحمت بسیاری را متحمل شده، اما نتیجه ای مثبت در آن نیافته و ظاهرا کار او بیهوده بوده است، بنابراین همواره اقداماتی انجام دهید که مفید واقع شود . به یاد داشته باشید که مسابقه با خودتان بیش از هر چیزی اهمیت و ارزش دارد تلاش کنید تا امروزی بهتر بسازید و از دیروز خود بهتر شوید.

فتح اللهی یادآوری کرد: هر انسانی ویژگی ها و توانمندی های مختص به خودش را دارد. بنابراین روی استعدادها و توانمندی های خود سرمایه گذاری و کوشش کنید تا آنها را رشد دهید و به خاطر داشته باشید کسی که از دیروز خود بهتر باشد در همه این مسابقات برنده حقیقی است.

دانش آموزخبرنگار: اتوسا هشترود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار