برای خرید خانه ۲۰۰ متری در تهران چه سرمایه‌ای لازم است؟

رکود در بازار خرید و فروش آپارتمان‌های با متراژ بالا

تهران (پانا) - به گفته یکی از مشاوران املاک این روزها بازار خریدوفروش آپارتمان‌های با متراژ بالا در رکود است.

کد مطلب: ۱۳۱۶۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد
رکود در بازار خرید و فروش آپارتمان‌های با متراژ بالا

در شرایطی که بازار خریدوفروش مسکن به رکود رفته است اما همچنان قیمت‌های مسکن خیال پایین‌ آمدن ندارند و البته به گفته بنگاه‌داران از سرعت رشد قیمت مسکن کم شده زیرا متقاضی دیگر توان مالی بیش از این را ندارد و یکی از بازارهای مسکن که به محاق رفته است بازار خریدوفروش آپارتمان‌هایی با متراژ بالاست.

این روزها با بالا رفتن قیمت آپارتمان در شهر تهران خریداران مسکن به‌سمت خرید آپارتمان‌هایی با متراژ پایین رفته‌اند و آپارتمان‌های با متراژ بالا متقاضیان کم و خاصی دارد.

سروش خلیلی یکی از بنگاه‌داران شهر تهران در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد که خریدار آپارتمان‌های با متراژ بالا به‌شدت کاهش یافته است و حتی فروشنده صاحبان ملک‌های با متراژ بالا چندان تمایلی به فروش ندارند.

وی گفت: «این روزها فروشنده املاک با متراژ بالا صرفاً کسانی هستند که در مسیر ساخت و سازاند و آپارتمان‌هایی را که قبلاً ساخته یا تازه ساخت‌شان تمام شده است برای فروش گذاشته‌اند.»

بررسی‌های پانا نشان می‌دهد برای خرید یک آپارتمان 200 متری در مناطق مرکزی و متوسط نشین شهر تهران مانند خیابان ایران یا یوسف‌آباد حداقل باید 10 میلیارد سرمایه داشت و برای خرید آپارتمان‌های 200 متری نوسازتر در مناطق مرکزی و بالای شهر بیش از 15 میلیارد تومان باید هزینه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار