‌پانا از پیش‌خرید آپارتمان‌های تعاونی‌ساز گزارش می‌دهد؛

منطقه 22 تهران ‌در تسخیر تعاونی‌سازها

تهران (پانا) - پیش‌خرید آپارتمان یکی از راه‌های خانه‌دارشدن در این روزهای پرالتهاب قیمت مسکن است‌ و منطقه22 تهران مملو از برج‌های نیمه‌ساخته تعاونی‌سازی شده‌ است که در انتظار خریداران مانده‌اند.

کد مطلب: ۱۳۱۴۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد
منطقه 22 تهران ‌در تسخیر تعاونی‌سازها

این روزها منطقه 22 تهران و حوالی دریاچه چیتگر پر شده از برج‌های نیمه‌ساز یا اسکلت‌های فلزی که قرار است خانه امیدی باشد برای بی‌خانه‌ها. خانه‌های تعاونی‌سازی که یا پیش‌فروش شده‌اند ‌یا قرار است پیش‌خرید بشوند.

با یکی از آگهی‌های فروش این منطقه تماس می‌گیرم تا بدانم چطور و چگونه می‌توان یکی از این خانه‌ها را پیش‌خرید کنم. خانم جوانی بدون اینکه بپرسد چه متراژی می‌خواهم یا در کدام منطقه، درباره ساخت‌وساز در آن منطقه توضیح می‌دهد و می‌گوید: «احتمالاً بدانید که اکثر خانه‌هایی که در منطقه 22 به‌صورت پیش‌فروش وجود دارد تعاونی‌ساز است و پروژه ما هم در غرب ایرانمال قرار دارد و به‌صورت تعاونی پیش‌فروش می‌شود.»

از او درباره تفاوت پیش‌فروش تعاونی با شخصی‌سازها می‌پرسم و اینکه چه مزیتی دارد که من را ترغیب به خرید از تعاونی‌سازها بکند و می‌گوید: «اگر شما بخواهید از شخصی‌ساز خرید کنید درست است که می‌توانید حتی طبقه خانه را هم از قبل تعیین کنید و جزییات بیشتری برای شما مشخص است اما این به شرطی برای شما مزیت است که از سازنده خود مطمئن باشید و بتوانید به آن اعتماد کنید. در تعاونی‌سازی شما با یک شرکت مشخص که رزومه معلومی دارد طرف هستید و این شرکت چندین پروژه مختلف برج‌سازی در منطقه دارد.»

او می‌گوید: «پروژه‌های تعاونی‌ساز شرایط از پیش تعیین‌شده‌ای دارند و میزان سرمایه‌ای که شما از ابتدا باید وسط بگذارید بستگی به میزان پیشرفت کار یا متراژ موردنظر برای خرید دارد. برای مثال ما سه پروژه در این منطقه داریم که یکی گودبرداری شده و دوتای دیگر اسکلت خورده است. اگر شما آپارتمانی را انتخاب کنید که پروژه تازه در مرحله گودبرداری است متری 15 میلیون پرداخت می‌کنید زیرا روی خاک است اما وقتی به اسکلت رسیده باشد متری 40 میلیون قیمت دارد و به همین ترتیب هرچه پروژه پیشرفت کند به مبلغش اضافه می‌شود.»

او عنوان می‌کند که در پیش‌خرید از تعاونی‌ها متراژ و پلان جانمایی مشخص است اما طبقه واحدها مشخص نیست و براساس پرداختی اقساط و اینکه افراد چقدر خوش‌حساب باشند، اولویت در انتخاب طبقه یا جنوبی و شمالی بودن واحدها را دارند.»

از او درباره زمان اتمام کار می‌پرسم و عنوان می‌کند که تعاونی‌سازی مانند شخصی‌سازی نیست که زمان مشخص داشته باشد بلکه هرزمان کار تمام شد تحویل داده می‌شود.

درباره تضمین کار و پولی که پرداخت می‌شود هم می‌گوید که همه مراحل محضری ثبت می‌شود.

در شرایطی که قیمت آپارتمان در تهران سر به فلک کشیده است و هر روز بر تعداد کسانیکه بی‌خانه می‌مانند افزوده می‌شود پیش‌خرید آپارتمان روش خوبی است اما صرف اینکه همه مراحل در محضر ثبت رسمی شود به معنی اعتماد کامل نیست و حتماً باید درباره سازنده یا شرکتی که مسئولیت ساخت را دارد تحقیق ‌و مشخص شود درگذشته تا چه اندازه خوش‌حساب بوده و آپارتمان‌ها را با چه کیفیتی به خریداران ارائه کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار