سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان:

نمازهای جماعت در مدارس، موجب گام برداشتن در اعتلای فرهنگ نماز می‌شود

بهارستان یک(پانا)- سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در مراسم اجرای طرح نماز، نور چشم من، برگزاری نمازهای جماعت در مدارس را موجب پیشرفت در اعتلای فرهنگ نماز عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۵۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد
نمازهای جماعت در مدارس، موجب گام برداشتن در اعتلای فرهنگ نماز می‌شود

طرح «نماز، نور چشم من» با حضور حجت‌الاسلام محمود نورپور امام جمعه، روح‌الله شریفی بخشدار بخش گلستان، آیت اصلانی سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در مسجد جامع امام رضا (ع) برپا شد.

در این مراسم، آیت اصلانی سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان به اهمیت برگزاری نماز در مدارس اشاره کرد و گفت: امید است با حضور ائمه جماعات و روحانیون در مدارس، شاهد تحول اساسی در مباحث دینی و عرفانی باشیم و همه با هم در راه اعتلای فرهنگ نماز گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: بهترین سخن، سخن خدا است؛ خداوند متعال درخصوص قبولی نماز، معیاری را در قرآن بیان کرده است که با کمی دقت قابل فهم است، در آیه 45 سوره عنکبوت می‌فرماید «ان الصّلاة تَنْهی عن الفحشاء و المنکر» یعنی نشانه قبولی نماز، این است که انسان از گناه دوری کند؛ زیرا نماز باعث می شود که انسان به یاد خداوند باشد و این، باعث خوفِ از نافرمانی می‌شود.

اصلانی در ادامه ضمن اشاره به تاثیرات نماز، افزود: تأثیر هر نماز بستگی به نمازی دارد که انسان به جای می آورد؛ نماز اول وقت،‌ آخر وقت،‌ فرادی،‌ جماعت و... هر کدام تاثیرات خاص خود را دارند، ولی هرگز هیچ نمازی بدون اثر نیست.

وی تاکید کرد: انسان مومن باید به هر طریق با خدای خود مرتبط و پیوسته باشد و رابطه‌ خود با خدا را با خدای خود، به هر اندازه که قوی یا ضعیف باشد، قطع نکند و حتی ارتباطات ضعیف با خدا را روز به روز تقویت کند.

خبرنگار: رضا نیکجو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار