زنگ آغاز هفته ملی کودک در اردبیل به صدا درآمد

اردبیل (پانا) - همزمان با سراسر کشور آیین نمادین زنگ هفته ملی کودک با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» در مهد کودک گلهای بهشت ناحیه 2 اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۱۴۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد
زنگ آغاز هفته ملی کودک در اردبیل به صدا درآمد

در این آیین کلام الله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل، با بیان اینکه هفته کودک از 16ام شروع می‌شود و تا 22 مهرماه ادامه خواهد یافت، گفت: زنگ هفته کودک در تمامی مراکز پیش دبستانی استان همزمان با سراسر کشور نواخته می شود و آموزش و پرورش نواحی و مناطق برنامه های متنوعی را در این خصوص تدارک دیده اند.

وی با اشاره به روز شمار این هفته اظهار کرد: ۱۶مهر به نام روز کودک، صلح، بازی و نشاط، ۱۷مهر به نام روز کودک، حقوق اجتماعی، آموزش، امنیت و سلامت، ۱۸مهر به نام روز کودک، رسانه، فناوری‌های نوین، ۱۹مهر به نام روز کودک، هویت ملی، نام‌آوران و قهرمانان ملی، ۲۰مهر به نام روز کودک، کتاب، ادبیات، خلاقیت هنری، ۲۱مهر: کودک، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری و ۲۲ مهر به نام روز کودک، خانواده، اخلاق و مهرورزی نامگذاری شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه این برنامه ها برای فراگیری مهارت‌های لازم برای زندگی اجتماعی هدفگذاری شده است، خاطرنشان کرد: وقتی کودک برای اولین بار از نهاد خانواده پا به اجتماع بزرگ‌تر و نهادهای رسمی و غیررسمی می‌گذارد، باید مهارت خود مدیریتی را بیاموزد.

صفری در ادامه آموزش مهارت‌های کودکان امروز را به عنوان شهروندان فردای جوامع، وظیفه همگان دانست و اضافه کرد: کودکان ارزشمندترین سرمایه‌ها‌ی‌ ملی هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و ما امانت‌داران این هدیه‌های الهی هستیم؛ بنابراین هفته‌ ملی و روز جهانی کودک فرصت مغتنمی برای معطوف کردن توجه مسئولان نسبت به مسائل و نیازهای این قشر از جامعه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار