در شهرستان قدس

برگزاری نشست هم‌افزایی تبلیغ مدرسه‌محور و طرح امین، در آستانه سال تحصیلی

شهر قدس (پانا) - امام جمعه شهرستان قدس، درنشست هم‌افزایی تبلیغ مدرسه‌محور و طرح امین، در آستانه سال تحصیلی جدید، پرورش را اصل تعلیم و تربیت دانست و گفت آموزش و پرورش در در راستای یکدیگر قرار دارند.

کد مطلب: ۱۳۱۰۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست هم‌افزایی تبلیغ مدرسه‌محور و طرح امین، در آستانه سال تحصیلی

درنشست هم افزایی تبلیغ مدرسه محور و طرح امین، در آستانه سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ حجت‌الاسلام و المسلمین رضا جوکار، امام جمعه شهرستان قدس گفت: پرورش اصل تعلیم و تربیت است و آموزش و پرورش در در راستای هم هستند؛ گسترش «طرح امین» در مدارس به صورت تبلیغ در مدارس مانند طرح «روشنا» و طرح «نسیم مهر» باید انجام گیرد؛ افرادی که به عنوان مبلغین و مبلغات وارد مدرسه می‌شوند به کمک مدیر و معاون پرورشی طرح امین را اجرا می ‌‌‌‌‌‌‌‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین جوکار، امام جمعه شهرستان قدس گفت: امور پرورشی، اصل تعلیم و تربیت است، پرورش و آموزش در راستای هم هستند. در طرح امین مبلغین و مبلغات و همکاران مدارس بر اساس همکاری و تعاون کار کنند، نماز را به نحو احسن برگزار کنند و برای دعوت به نماز نوجوانان از شیوه های مناسب و نوجوان پسند استفاده کنند.

وی افزود: مدیران باید برگزاری نماز جماعت در مدارس را در اولویت قرار دهند و کتاب شیوه های دعوت به نماز نوشته محسن قرائتی، را برای نوجوانان معرفی کنند.

امام جمعه شهرستان قدس اذعان کرد: طرح پیوند مدرسه و مسجد طرح مناسبی است و لازم است در صورت امکان بعضی کلاس‌ها در مساجد برگزار شود و استفاده از ائمه جماعت در مدارس و برنامه مدارس در اولویت قرار گیرد. ضروری است ائمه جماعت با دانش‌آموزان ارتباط خوبی داشته باشند و با معلمین، معاونان و خانواده‌ها رفتاری همراه با صمیمیت و مهربانی داشته باشند تا احساس همراهی کنند؛ ‌‌ به شیوه‌های مجازی و حقیقی با خانواده‌های دانش‌آموزان ارتباط گرفته و از طرح امین استفاده کنند، همچنین ارتباط با خیرین و نیکوکاران همواره کمک‌کننده است.

جوکار ادامه داد: در عرصه تعلیم و تربیت آموزش و پرورش، راهکارهای سند تحول بنیادین را دنبال می‌کنیم؛ آموزش و پرورش، جهاد تبیین و حوزه علمیه نیازمند است که به روز رسانی شود و دانش افزایی و آسیب شناسی صورت بگیرد؛ مدارسی که مبلغ ندارند از مدیران و مربیان ومعاونان پرورشی می‌توانند استفاده کنند.

خبرنگار: شهناز کریمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار