معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

اهمیت حضور طلبه‌ها و روحانیون در برنامه‌های تربیتی

قم (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بر اهمیت حضور طلبه‌ها و روحانیون در برنامه‌های تربیتی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۳۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
اهمیت حضور طلبه‌ها و روحانیون در برنامه‌های تربیتی

اصغر باقرزاده امروز در همایش مبلغان طرح امین در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) قم اظهار کرد: در ۲۰ هزار مدرسه به دلیل کم بودن جمعیت دانش‌آموزی برای انجام فعالیت‌های تربیتی، به مدیران و معلمان موجود بسنده می‌کنیم.
وی با اشاره به اهمیت حضور طلبه‌ها و روحانیون در برنامه‌های تربیتی خاطرنشان کرد: طراحی و اجرای برنامه‌های فرهنگی برای معلمان نسبت به کارهای تربیتی که درخصوص دانش‌آموزان انجام می‌شود، بسیار موثرتر است و البته در این زمینه نیاز به فعالیت‌های بیشتری احساس می‌شود.
باقرزاده با بیان این مطلب که تنها در ۴۲ هزار مدرسه کشور مربی تربیتی داریم و ۵۸ هزار مدرسه بدون مربی تربیتی است، گفت: ۱۳ هزار مربی فعال در امر مشاوره درسی و تربیتی حضور دارند و همچنان تعداد زیادی از مدارس از مشاوره محروم هستند.
وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی در مدارس خاطرنشان کرد: در زمینه برنامه‌های قرآنی تلاش کرده‌ایم مسابقه‌محوری را به آموزش عمومی قرآن تبدیل کنیم، چراکه آموزش عمومی قرآن در اولویت است و برای تحقق این هدف، در گام اول از آموزش معلمان شروع کرده‌ایم تا این آموزش‌ها به شکل دنباله‌دار و زنجیروار به دانش‌آموزان و خانواده‌ها انتقال یابد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: با همراهی اداره‌کل آموزش و پرورش قم، طرح اتقان (آموزش قرآن به آموزگاران مقطع ابتدایی) با هدف مانوس شدن هرچه بیشتر معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها با این کتاب آسمانی اجرا می‌شود.
باقرزاده همچنین با اشاره به طرح نظام مراقبت‌ از دانش‌آموزان (نماد) گفت: این طرح برای یک میلیون دانش‌آموز اجرا شد، در حالی که هدف‌گذاری ما درباره ۶ میلیون دانش‌آموز در ۴۰ هزار مدرسه است.
وی افزود: بر اساس این طرح وضعیت سلامت روحی و روانی دانش‌آموزان با سوال‌هایی که از خود آنها و والدین‌شان مطرح می‌شود، سنجش و بررسی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار