وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیات وزیران در گفت‌وگو با پانا خبر داد:

افتتاح 9هزار کلاس درس و ارسال 2هزار میلیارد تومان تجهیزات به مدارس در هفته دولت

اقدامات پرورشی خوبی در یک‌سال اخیر در آموزش و پرورش انجام شده است که از جمله آن «‌احیای سرودهای دانش‌آموزی» و برگزاری «سوگواره احلی من العسل» در ۷ هزار نقطه کشور است‌

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از افتتاح 9 هزار کلاس درس و ارسال 2 هزار میلیارد تومان تجهیزات به مدارس سراسر کشور همزمان با هفته دولت و در آستانه سال تحصیلی جدید خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۳۸۵۵
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح 9هزار کلاس درس و ارسال 2هزار میلیارد تومان تجهیزات به مدارس در هفته دولت

دکتر یوسف نوری امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات وزیران در گفت‌وگو با پانا درباره برخی از دستاوردهای وزارت آموزش و پرورش در یک‌سال اخیر، به افتخارآفرینی دانش‌آموزان ایرانی در المپیادهای جهانی اشاره کرد و گفت: «‌یکی از دستاوردها و پیشرفت‌های مهم این بود که در ‌سال گذشته 7 مدال طلا داشتیم اما امسال دانش‌آموزان ما توانستند 20 مدال طلا را در المپیادهای بین‌المللی کسب کنند.»

وی با اشاره به دستاوردهای حوزه پرورشی ضمن تاکید بر اینکه اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است، افزود: «‌برای نمونه ‌احیای سرودهای دانش‌آموزی که ‌حتی امسال هم در کشور لبنان ‌اجرا شد و این کار آغاز شده است.»

وزیر آموزش و پرورش در این باره ادامه داد: «همچنین سوگواره احلی من العسل که مزین به نام حضرت قاسم علیه‌السلام است ‌و پیش از این در 600 نقطه برگزار می‌شد، امسال به کمک هیئات‌‌ مذهبی در 7 هزار نقطه در سراسر کشور برپا شد.»

نوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاورد بزرگ و مهم رتبه‌بندی معلمان در دولت مردمی گفت: «‌‌این قانون پس از 11 سال معطلی، از سوی دولت سیزدهم به سرانجام رسید و به مرحله اجرا درآمد.»

وی از تصویب و اختصاص ‌بیش از 21 هزار میلیارد تومان طی دور اول سفرهای استانی ریاست‌جمهوری به پروژه‌های آموزش و پرورش خبر داد و افزود: «بر این اساس ‌طرح‌های نیمه‌تمام تکمیل خواهند شد. همچنین در ‌همین هفته دولت که مزین به نام شهیدان معلم رجایی و باهنر است، حدود 9 هزار کلاس درس را در سراسر کشور افتتاح خواهیم کرد و حدود 2 هراز میلیارد تومان تجهیزات برای استان‌ها ارسال می‌شود.»

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه بازگشایی مدارس در مهرماه انجام خواهد شد، گفت: «‌براساس آخرین تصمیمات جلسات ستاد کرونا، بازگشایی و آموزش‌های مدارس به صورت حضوری خواهد بود. به‌ حمدالله وضعیت کرونایی فروکش کرده است و با سرمایه‌گذاری دولت و اهمیتی که دولت در زمینه کنترل شیوع این ویروس قائل شد، وضعیت خوبی نسبت به کشورهای دیگر داریم. ‌حتی بر فرض اینکه کرونا هم باشد مدارس باید آخرین جایی باشند که تعطیل می‌شوند؛ ما هم توصیه می‌کنیم مدارس تعطیل نشوند. اما وزارت آموزش و پرورش تابع تصمیمات ستاد کروناست. با این حال تا این لحظه، بازگشایی قطعی به‌صورت حضوری در اول مهرماه انجام خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار