دانش‌آموزان فیروزه٣ رتبه نخست استان در جشنواره علمی پژوهش‌سراها را کسب کردند

فیروزه (پانا) - در سومین جشنواره علمی پژوهش‌سراهای استان، دانش‌آموزان فیروزه‌ای افتخارآفرین شدند.

کد مطلب: ۱۲۹۸۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان فیروزه٣ رتبه نخست استان در جشنواره علمی پژوهش‌سراها را کسب کردند

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان فیروزه؛ علی ابوالفضلی؛ مدیر این اداره گفت: در جریان برگزاری سومین دوره مسابقات علمی پژوهش‌سراهای استان خراسان رضوی که اردیبهشت ماه امسال در 9 محور برگزار شد، رتبه نخست رشته سلول های بنیادی و پزشکی بازساخته با مقاله پژوهشی«استفاده از سلول های فیبروبلاست برای جوان سازی پوست» به معنی استفاده از فراوان ترین سلول در بافت های پیوندی به دانش آموزان شهرستان فیروزه اختصاص یافت.

ابوالفضلی افزود: طرح علمی پژوهشی د‌انش آموزان نخبه و خلاق شهرستان فیروزه در بخش مردان با جواد قربانی هروی، سید محمد حسینی و علی دلیر به همراه علی قدسی معلم راهنمای آموزشگاه امام علی (ع) این شهرستان ضمن کسب رتبه برتر به عنوان نماینده استان خراسان رضوی به مرحله کشوری سومین جشنواره علمی پژوهشی پژوهش‌سراهای کشور در این رشته راه یافت.

وی گفت: در این تحقیق و پژوهش به معرفی جدیدترین تکنیک در جوانسازی پوست و صورت که استفاده از سلول‌های بنیادی خود فرد به عنوان یک ماده پر کننده زنده است پرداخته شده است. این سلول علاوه بر زنده بودن و توانایی تکثیر، دارای قابلیت تولید کلاژن نیز است که ماده اصلی قوام ظاهر و جوانی پوست است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار