در راستای برگزاری یادواره شهدای معلم و دانش‌آموز شهید کشوری عنوان شد؛

شهدا، جلوه‌های عملی جهاد تبیین هستند

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 6، شهدا را جلوه‌های عملی جهاد تبیین دانست و هدف غایی و نهایی برگزاری یادواره شهدا را، اثر‌گذاری بر دانش‌آموزان نسل جدید عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۲۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
شهدا، جلوه‌های عملی جهاد تبیین هستند

حمید ضیاء پور؛ مدیریت آموزش و پرورش منطقه 6 از برگزاری یادواره شهدای معلم و دانش آموز شهید کشوری خبر داد و گفت: «برگزاری یادواره شهدای معلم و دانش آموز، برای معلمان و دانش آموزان فضای معنوی برخاسته از منش و خط مشی زندگی شهدا را ایجاد می کند. این قبیل مراسم‌ ها با هدف فرهنگ سازی و توسعه اخلاقیات، رفتار و کردار شهدا برای بهینه کردن این ارزش ها در نسل جوان و معلمین و حرکت به سوی جامعه آرمانی است. با توجه به اینکه پرورش دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی، رسالت اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است، یادواره شهدا مهم‌ترین مسیر برای تحقق این هدف مقدس است.»

وی در خصوص تولید کارهای ماندگار با محوریت شهدا خاطر نشان کرد: «از آنجا که امروز همه ما در قبال فرهنگ دفاع مقدس و سیره شهدا مسئول هستیم و رسالت سنگینی در قبال آنان داریم که باید آن را به خوبی انجام دهیم، محافظت از پرچم ایثار و شهادت و جلوگیری از تحریف و فراموشی فرهنگ دفاع مقدس از وظایف مهم ماست. از این رو کارهای مهمی از جمله برگزاری یادواره های شهدا در مدارس منطقه با محوریت انتقال فرهنگ ایثار به نسل های جدید و الگو قرار دادن شهدا در زندگی روزمره معلمین و دانش آموزان، مدارس و دیگر تشکل‌های دانش‌آموزی همه در یک راستا باید در راه فرهنگ‌ سازی، حفظ حرمت خانواده شهدا قدم بردارند.»

مدیریت آموزش و پرورش منطقه در رابطه با وظایف کمیته های برگزاری یادواره شهدا، اذعان کرد: «در جلسه یادواره شهدا، عوامل اجرایی با هدف پیشبرد بهتر و بی نقص یادواره، چندین کمیته و کارگروه مختلف تشکیل دادند. وظیفه یکی از این کمیته ها ارزیابی عملکرد است که در قبل، حین و بعد از برگزاری یادواره، مسائل را مورد بررسی قرار می دهد و در کنار این کمیته، کارگروه فرهنگی و دانش آموزی نیز حضور دارد. با توجه به ضرورت تدوین برنامه های فرهنگی، کمیته های فضا سازی با وظیفه هماهنگی و چیدمان دکوراسیون سالن، کمیته اجرا با عهده گیری مسئولیت انتخاب قاری بین المللی، دعوت از گروه های فرهنگی و مذهبی جهت اشاعه معنویت و فرهنگ درست شهادت، سهم مهمی در اجرای این برنامه دارد. در کنار این کمیته ها، کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی از برگزاری این مراسم در فضای مجازی، مسئولیت نشر و آگاهی عموم را از این برنامه عهده دار است تا یادواره زمینه فرهنگ ایثار و شهادت را فراهم کند.»

مدیریت آموزش و پرورش در پایان این نشست ضمن تشکر از تمامی عوامل اجرایی، کمیته ها و کارگروه های یادواره شهدای معلم و دانش آموز شهید منطقه، اظهار کرد: «در تمام برنامه‌های معنوی آموزش و پرورش که با هدف بزرگداشت مقام شهید برگزار شده است، شهدا و آثار مثبت و نورانی آنها در مجالس حضور داشته است و بر روحیات و سبک زندگی افراد تأثیر مثبت و سازنده‌ای داشته است. امیدوارم این یادواره نیز با همدلی و همکاری معنوی شهدا و یاری رسانی تمامی همکاران خوبم در منطقه به خوبی هر چه تمام برگزار شود تا این یادواره به هدف نهایی خود که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، برسد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار