توزیع گوشت قربانی به خانواده‌های نیازمند

تهران (پانا)‌ - یک موئسسه خیریه در تهران در عید سعید قربان، برای کمک به افزایش رفاه غذایی خانواده‌های نیازمند، نشر و ترویج سنّت حسنه قربانی، با هدف استمرار کمک‌های مؤمنانه، اقدام به توزیع گوشت قربانی میان نیازمندان به‌ویژه کارگران فصلی و اقشار آسیب‌دیده از کرونا کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۲۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
توزیع گوشت قربانی به خانواده‌های نیازمند

سید محمد موسوی، مسئول اجرایی پویش کمک مؤمنانه این خیریه با بیان اینکه قربانی کردن در اسلام به منظور قرب و نزدیکی به خدا، ایجاد رفاه عمومی، رسیدگی به نیازمندان و دفع بلا بسیار تاکید شده است، در گفت‌وگو با پانا گفت: «قربانی کردن یکی از رسم های دیرینه اسلام و راهی برای تقرب و نزدیکی به خداست، عملی که برای حاجیان واجب و جزء مناسک حج و برای دیگران مستحب مؤکد شمرده شده است. حتی برخی از علماء این عمل را برای افرادی که توانایی دارند واجب دانستند. از آنجایی که ایجاد رفاه عمومی و کمک به نیازمندان یکی از برکات قربانی کردن است که سبب صفای باطن و تقرب بنده به خالق خویش می شود، واجب است که مومنین معزز با هر میزان توان مالی حتی 10 هزار تومان در این کار نیکو و توصیه شده مشارکت کنند. در همین راستا بر آن شدیم تا با ذبح بیش از ۱۴ راس گوسفند در این عمله حسنه شریک شویم‌.»

وی با اشاره به اینکه این نهاد هرساله در آستانه عید سعید قربان، بستر لازم برای مشارکت هر چه بیشتر مردم را در اجرای پویش نذر قربانی فراهم می‌آورد، اظهار کرد: «خیریه ما یکی از پیشگامان نشر و توسعه سنت حسنه قربانی است که برای کمک به افزایش رفاه غذایی خانواده‌های نیازمند و توجه به نیت نیکوکاران، از ظرفیت حداکثری این مناسبت استفاده می‌کند. در عید قربان سال گذشته ۳۲ راس گوسفند در مزرعه سرسبز مازندران قربانی شد و گوشت قربانی آن با هدف کمک به معیشت نیازمندان در اختیار آنان قرار گرفت.»

موسوی با تاکید بر اینکه توزیع گوشت قربانی توسط خیران و شبکه‌های نیکوکاری در بین نیازمندان و مددجویان اقدامی خیرخواهانه و خداپسندانه است که برای رفع گوشه‌ای از نیازهای ضروری نیازمندان مورد توجه قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: «این نهاد زمینه مشارکت خیران را برای رفع نیاز نیازمندان با اجرای طرح‌های مختلف فراهم کرده و خیرین و نیکوکاران می‌توانند در این امور خداپسندانه مشارکت داشته باشند. اعضای این گروه با جذب خیرین و اطلاع‌رسانی مناسب جهت مشارکت گسترده در طرح قربانی در شبکه های مجازی، با تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و توزیع گوشت قربانی در راستای لبیک به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای رزمایش مواسات و همدلی، ولایت‌مداری خود را به منصه ظهور رساندند.»

وی برقراری ارتباط با محل‌های ذبح دام، رعایت پروتکل‌های بهداشتی (فروش دام، ذبح و بسته‌بندی گوشت)، پیش‌بینی سردخانه و خودرو یخچال دار برای نگهداری و حمل گوشت‌های قربانی، نشر فراخوان عمومی و صدور دعوت‌نامه‌های اختصاصی برای نیکوکاران جهت حضور در قربانگاه و ادای نذر قربانی را از دیگر برنامه های این خیریه در روز عید قربان برشمرد.

موسوی با تاکید بر اینکه گوشت قربانی بلافاصله پس از ذبح و بسته بندی میان مددجویان توزیع می شود، گفت: «کمک به خانواده های نیازمند یکی از رویکردهای این خیریه است که در دوران شیوع کرونا این مهم بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. این بسته های گوشت نذری، بین فقرا و نیازمندان توزیع شد. مجموعا برای قربانی کامل هر راس گوسفند، ۳ تا ۵ میلیون تومان هزینه شده که اعتبار آن با کمک و همت خیران و نیکوکاران تامین شده است.

وی در پایان بیان کرد: «تاکنون این خیریه در توزیع بسته های معیشتی و کمک های مومنانه در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی به خانواده های بی بضاعت و آسیب دیده از کرونا پیش قدم بوده است. امیدوارم با این فعالیت های خیرخواهانه فرهنگ احسان و نیکوکاری را در بین نسل جوان امروز ترویج دهیم.»

گفتنی است، تمامی مراحل خرید، ذبح، بسته بندی و توزیع گوشت در بین نیازمندان توسط خیرین و با نظارت دامپزشکی و رعایت مسائل مهم بهداشتی انجام شده است.

دانش آموز خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار