معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

فرصت خدمت را قدر بدانیم

اصفهان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی استان اصفهان گفت باید خدمتگزارِ صادق به خلق بود و فرصت خدمت را قدر دانست.

کد مطلب: ۱۲۹۲۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
فرصت خدمت را قدر بدانیم

معاون پرورشی اداره کل استان اصفهان در اجلاس رؤسای نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان، با اشاره به فعالیت معاونین پرورشی عنوان کرد: حدیثی از پیامبر (ص) نقل شده‌است که هرکس چند ویژگی را داشته باشد، او نزدیک ترین شخص به من در روز قیامت است. راستگو است، یعنی برای اینکه کارش راه بیفتد، دروغ نمی‌گوید، امانت‌دار است، یعنی اینکه بداند پای هر صندلی مدیریت، خون شهداء ریخته شده‌است و امانت‌دار خون آنها هستیم، به عهد خود وفا می‌کند، یعنی شعار نمی‌دهد و وعده کاری را که قادر به انجام آن نیست، به دیگران نمی‌دهد، خُلق نیکو دارد و ویژگی آخر این است که خدمتگزار به خلق است. دوستان، فرصت خدمت را قدر بدانیم.

وی با اشاره به کمبود نیرو در حوزۀ معاونت پرورشی، بیان کرد: در معاونت پرورشی آموزش و پرورش استان اصفهان، سه ادارۀ قرآن و عترت و نماز، ادارۀ فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی و در نهایت، ادارۀ امور تربیتی مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و همچنین یک مرکز مشاوره و دو اردوگاه استانی در حال فعالیت هستند. در مجموع حدود 2556 مربی و معاون پرورشی و674 مشاور داریم؛ با این حساب، جمعا 3230 نفر در حوزۀ پرورشی فعال هستند. با احتساب حدود 6 هزار مدرسه، اگر به هر مدرسه، یک مشاور و یک مربی پرورشی بدهیم، به ازای هر مدرسه تقریبا فقط یک سوم نیرو داریم.»

مهدی نم نبات اضافه کرد: «در بحث نیروی انسانی آموزش و پرورش، مادۀ یک مختص ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان است. امسال 0.6 درصد ورودی دانشگاه فرهنگیان، ویژه بخش پرورشی است. متوسط کشوری ورودی بخش پرورشی به دانشگاه فرهنگیان، 0.3 درصد است، یعنی اصفهان دو برابر متوسط کشور، سهمیۀ پرورشی دارد اما این مقدار، قابل قبول نیست. در بخش مادۀ 28 هم تا این لحظه در خصوص تعداد افراد جذب شده در حوزۀ معاونت پرورشی، چیزی مشخص نیست. بخش دیگری که معاونت پرورشی می‌تواند نیرو جذب کند، بحث «انتقالی‌ها» و بخش دیگر، «تغییر رسته‌» است. سقف 26 سال سابقه برای ورود به معاونت پرورشی برداشته شده‌است؛ یعنی افراد با سابقه بیشتر از این هم می‌توانند به فعالیت در معاونت پرورشی ورود کنند.»

وی، با اشاره به آموزش معاونین و مربیان پرورشی گفت: «برنامه‌ای که برای افراد شاغل تحت عنوان معاونت پرورشی در نواحی و مناطق داریم، آموزش آن‌ها است. بعضی از کارشناسان پرورشی منطقه، از بین افرادی هستند که در بین کادر مدرسه مشغول به کار بودند و اگر ندانسته وارد معاونت پرورشی بشوند، برنامه‌ها به درستی اجرا نمی‌شوند. برای همین هم در ابتدای جذب افراد در معاونت پرورشی، به آن‌ها آموزش می‌دهیم تا وظایف خود را به درستی انجام دهند. امیدواریم با آموزش نیروهای خبره و ورود همکاران فرهنگی به حوزۀ معاونت پرورشی، مشکل کمبود نیرو در معاونت پرورشی به زودی حل شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار