حجت الاسلام محمودی در جمع مدیران ادارات آموزشی استان اصفهان گفت:

در کارها از نیروی جوان استفاده شود

اصفهان (پانا) - خطیب موقت جمعه اصفهان در جمع رؤسای نواحی و ادارات آموزشی با تأکید بر استفاده از نیروی جوان گفت مسائل اخلاقی و امور دینی در متون درسی گنجانده شود.

کد مطلب: ۱۲۹۲۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
در کارها از نیروی جوان استفاده شود

امام جمعه موقت اصفهان با حضور در میان مدیران ادارات آموزشی استان اصفهان، گفت: «در رابطه با سند 2030 می‌بایست خیلی دقت کنیم، متأسفانه عده‌ای با وجود تذکرات مقام معظم رهبری، این سند را به صورت مخفیانه اجرا کردند. همان‌گونه که در نماز جمعه هم اشاره کردم، می‌بایست با این سند، مقابلۀ جدی صورت گیرد. در سطوح مدیریتی و به ویژه در مسائل آموزشی باید متوجه باشیم که غرب، به ویژه آمریکا، هیچ‌گاه دلسوز ما نبوده و نیست. این مسئله صرفا مختص آموزش و پرورش نیست»

حجت‌الاسلام محمودی خاطرنشان کرد: «باید آگاه باشیم. در بعضی کشورها در متون درسی، افکار و فرهنگ کشور خود را پیاده‌سازی می‌کنند. ما می‌توانیم مسائل اخلاقی و امور دینی خود را در متون درسی بگنجانیم. وظیفۀ جدی ما پرکردن چالش‌ها است. البته در این حوزه، صرفا کار کردن کافی نیست، بلکه نیاز است جهادی کار کنیم، خلأها را پر کنیم و با دقت و ظرافت بیشتری تلاش کنیم. اگر جهادی کار نکنیم، نهایتاً فقط بعضی چالش‌ها حل و فصل می‌شود، اما در آن حالت، چقدر پیشرفت می‌کنیم؟ ممکن است از پسرفت جلوگیری کنیم، اما درجا زدن کافی نیست؛ می‌بایست به پیشرفت برسیم.»

محمودی در خاتمه صحبت‌هایش بیان کرد : در کارها از نیروهای جوان استفاده کنیم. آیت الله بروجردی (رحمة الله علیه) می‌فرمودند که الحمدلله که من در کلاس درس از شاگرد خودم چیزی یاد می‌گیرم. یکی از مکان‌هایی که استاد اجازه می‌دهد تا شاگرد حرف بزند و نظرات خود را آزادانه بیان کند، حوزه است. ممکن است گاهی کار به جایی برسد که دعوایشان بشود، ولی احترام آموزگار و دانشجو، جای خودش را حفظ می‌کند.»

خبرنگار: محمد مهدی باختری، مهدی صادقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار