چمران: تهران آماده تبادل تجربیات با کشورهای خواهرخوانده است

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران گفت که تهران آماده تبادل تجربیات با کشورهای خواهرخوانده است.

کد مطلب: ۱۲۹۱۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد
چمران: تهران آماده تبادل تجربیات با کشورهای خواهرخوانده است

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (دوشنبه) در حاشیه نمایشگاه نمایشگاه شهرهای خواهر خوانده و مدیریت شهری تهران که در بوستان گفت‌وگو برگزار شد، اظهار کرد: شهروندان با مراجعه به این نمایشگاه با دستاوردها و تجهیزات حوزه شهری آشنا خواهند شد.

وی ادامه داد: کشورهای خواهر خواننده در گذشته هم با ایران ارتباط داشتند اما به دنبال سرمایه گذار داخلی هستیم.

چمران با بیان اینکه جذب سرمایه گذار به هنر و توانمندی افراد بستگی دارد، گفت: متأسفانه در کشور ما نگاه خوبی به سرمایه گذار وجود ندارند و باید این نگاه برطرف شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به چرایی عدم برگزاری این نمایشگاه در شهر آفتاب، افزود: شهر آفتاب آمادگی کامل برای برگزاری نمایشگاه‌ها را دارد اما در مصوبه ما نمایشگاه‌های تخصصی خاص را می‌توان در شهرداری برگزار کرد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه آلودگی، ترافیک و وجود بافت فرسوده از جمله مشکلات شهر تهران محسوب می‌شود، اظهار داشت: تهران در دو صده اخیر به این شکل درآمده است و تهران در گذشته شهری سرسبز و دارای باغ‌های بزرگ بوده است.

وی ادامه داد: امروز با گسترش جمعیت و شلوغی شهر کمتر شاهد باغ‌ها هستیم.

چمران گفت: وجود آثار تاریخی، خانه‌های قدیمی با معماری مختلف فرصت‌های خوبی در حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری ایجاد کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: شهر تهران برای پیشرفت، بهبود و حرکت از امکانات زیادی برخوردار است؛ تهران در جایی قرار گرفته که به فاصله ۳۰‌ کیلومتری آن در شمال کوه و برف است و جنوب آب کویر است وجود دارد که کمتر از این موضوع استفاده شده است.

چمران با اشاره به اینکه امروز دانشگاه‌های ما به جایی رسیدند که از لحاظ علمی چیزی کم ندارد، گفت: حرکت به سوی دانش بنیان بودن می‌تواند از مشکلات تهران کاهش دهد.

چمران گفت: تهران آماده تبادل تجربیات با کشورهای خواهرخوانده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار