چمران: شهر آفتاب به یک شهر واقعی نمایشگاهی تبدیل شود

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهر آفتاب به یک شهر واقعی نمایشگاهی تبدیل شود، گفت که باید برنامه‌ریزی صورت گیرد تا برنامه چهارساله تدوین و ارائه شود.

کد مطلب: ۱۲۹۱۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
چمران: شهر آفتاب به یک شهر واقعی نمایشگاهی تبدیل شود

مهدی چمران در جلسه امروز شورای شهر تهران پس از استماع سخنان زاکانی در صحن شورا، گفت: مصوبه‌ای در پاییز سال گذشته داشتیم و طبق آن قرار بود که شهرداری طرحی را در مورد صدور پروانه ساختمانی ارائه دهد که هنوز ارائه نشده و ما منتظریم.

وی با بیان اینکه وعده‌های امروز و فردا می‌آید که مدام تکرار شده و امیدواریم با اینکه حالا هم دیر شده اما این طرح به شورا بیاید، ادامه داد: کوتاه کردن زمان صدور پروانه مهم است اما همه مراحل نباید پشت هم باشد و می‌تواند به گونه‌ای مراحل انجام شود که همزمان با هم باشد. مثلا موقعی که مالک نقشه را می‌آورد، می‌تواند محاسبات فنی یا نما را هم بیاورد و این یک ماه از زمان صدور پروانه کم می‌کند.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه در مورد پروژه‌های عمرانی باید بگویم که تکمیل بزرگراه یادگار امام مهم است، گفت: در دوره‌های گذشته نیز یک عده به دنبال ساخت تونل بودند اما اگر یادگار ساخته شود تاثیر بیشتری دارد.

وی در مورد جلسه‌اش با مسئول نمایشگاه‌های کشور نیز گفت: جلسه خوبی در مورد شهر آفتاب داشتیم و به آنها گفتیم آماده همکاری هستیم به شرطی که شهر آفتاب به یک شهر نمایشگاهی تبدیل شود، نه اینکه هر نمایشگاهی زیاد آمد به آنها بدهید.

سیدمحمد آقامیری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران هم پس از استماع گزارش علیرضا زاکانی اظهار کرد: امیدواریم موفقیت شهردار تهران موجب سربلندی ما باشد و آرزوی موفقیت بیشتر داریم.

وی افزود: ۲۶۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در سطح شهر ایجاد شد اما ۲۶۰ دوچرخه سوار هم در این مسیرها نمی‌بینیم و متاسفانه بودجه مجددی در این خصوص تصویب شد.

وی در مورد ناوگان اتوبوسرانی، تصریح کرد: سالانه ۵۰۰ دستگاه اتوبوس باید اضافه شود. اگر به دو هزار دستگاه برسد اقدام بسیار خوبی است اما اینکه چهار هزار دستگاه مطرح می‌شود توقع ما بالا می‌رود.

آقامیری با اشاره به زمان تخصصی برای طراحی در حوزه ساخت و ساز، گفت: اقدامات مختلف در این بخش به زمان نیاز دارد و اگر به موازات انجام شود حداقل به ۵۰ روز زمان نیاز دارد و اینکه بگوییم زمان صدور پروانه به یک هفته کاهش پیدا کند، تخصصی نیست، در خصوص صدور پروانه به کمتر از دو ماه نباید فکر کنیم.

مهدی عباسی رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نیز اظهار کرد: اداره شهر تهران کار سخت و طاقت‌فرسایی است جشنواره ورزشی که برگزار شد اقدام بسیار مناسبی بود و می‌توانیم در مشارکت اجتماعی چشم‌انداز خوبی را پیش‌بینی کنیم و در این زمینه از شهرداری تهران تقدیر می‌کنیم.

وی تأکید کرد: وضع موجود را وضع نگران‌کننده‌ای اعلام نکنیم. اینکه مشکلات شهر تهران رفع شود خواسته ماست و اینکه مواردی مطرح می‌شود بر اساس تجارب است. اگر وعده‌ها عملیاتی نشود سرخوردگی به دنبال دارد.

عباسی با بیان اینکه مشکلات شهر تهران در بسیاری از شهرها و کشورها وجود دارد، یادآور شد: چه کسانی که نقد داشتند و چه کسانی که حمایت کردند، هدف مشترکی دارند و به دنبال این هستند که مدیریت شهری موفق شود.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران هم پس از استماع گزارش علیرضا زاکانی اظهارداشت: تعدادی از اعضای شورا از گزارش شهردار به عنوان آرزوهای بزرگ یاد کردند اما من آن را آرزوی بزرگ نمی‌دانم. نباید با ناامیدی، نشدن اقدامات را با این کلمات کلیدی همچون آرزوهای بزرگ اعلام کنیم. در زمان آقای قالیباف ثابت شد که این کارها شدنی است.

وی ادامه داد: دوره جهادی یک تفکر است. امروز اگر در شورا حضور داریم و شهردار را انتخاب کردیم بر اساس تفکر جهادی بوده و باید با حمایت شورا اقدامات را دنبال کنیم و انرژی منفی ایجاد نکنیم.

نادعلی تأکید کرد: بار اصلی دنبال کردن امور بر عهده معاونان شهردار است که انتظار می‌رود با کمیسیون‌ها ارتباط داشته باشند و ادبیات مشترکی برای برنامه ها ارائه دهند.

مهدی اقراریان رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یکی از راهبردهای آقای زاکانی تفاهم‌نامه و ایجاد قرارگاه‌ها است،‌ گفت: من بارها اعلام کردم که این مسئله به عنوان یک رویکرد کوتاه‌مدت است؛ اما چون توفیق زیارت شما حاصل نشده مجددا اعلام می‌کنم که راه نجات تهران تنها به سرانجام رسیدن قانون جامع مدیریت شهری است و معتقدم که با مدیریت التماسی که آقای فلان وزارتخانه یا آقای فلان سازمان به ما کمک کنید، جواب نمی‌دهد چرا که اداره پایتخت نیازمند قانون است.

وی با بیان اینکه، شهردار اسبق تهران در حال حاضر رئیس یکی از قوا است و یک امتیاز محسوب می‌شود و باید از این فرصت استفاده کنیم، افزود:‌ لازم است که قانون مدیریت یکپارچه شهری را در مجلس تعیین تکلیف کنیم و اگر منتظریم که این قانون به نتیجه برسد باید بگویم که بدون تلاش به جایی نمی‌رسد.

اقراریان افزود: ما در جنوب تهران نیازمند یک تهران جدیدی هستیم و با اینکه شما قسمت‌هایی از ارتقای کیفیت در تهران را برای ما تشریح کردید، اما تا زمانی که تصویری از تهران جدید ارائه نکنیم نمی‌توانیم آن قسمت را به یک موتور محرک تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: امروز اگر نتوانیم مشارکت دستگاه‌های دیگر را به صورت قانونمند و نه التماسی پای کار پایتخت بیاوریم، مشکلات حل نمی‌شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا خطاب به شهردار تهران اظهار داشت: از تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته استفاده کنید که نشان می‌دهد پایتخت شدن تهران بلای جهان شهروندان شده و برای اداره پایتخت نیازمند قانون هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار