وزیر آموزش و پرورش:

تذکر مقام معظم رهبری در مورد زوائد کتاب‌های درسی، یک خواست اجتماعی است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با حضور در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با رئیس، معاونین، مدیران کل و کارشناسان این سازمان دیدار کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۰۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد
تذکر مقام معظم رهبری در مورد زوائد کتاب‌های درسی، یک خواست اجتماعی است

یوسف نوری با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای هفتم تیر و هفته قوه قضاییه، با اشاره به شخصیت والا و منش اخلاقی و سیره عملی شهید عالی قدر بهشتی گفت: این شهید گرانقدر در سیره عملی بسیار نظام‌مند، رئوف و دقیق بود.

نوری با اشاره به سه هجرت تمدن ساز از صدر اسلام که با بعثت حضرت رسول (ص) آغاز و در ادامه با قیام امام حسین (ع) و هجرت امام رضا (ع) تداوم یافته است؛ افزود: شهدایی مانند شهید بهشتی، شهید باهنر و شهید رجایی را باید بر آمده از تمدن ناب رضوی شناخت و با توجه به اینکه هر سه شهید بزرگوار معلم بودند، می توان گفت؛ در تثبیت و کارآمدی این نظام مقدس و تحکیم تمدن رضوی را مدیون تلاش و جهاد معلمان هستیم.

در کتاب های درسی به سیره، روش و منش زندگی معلمان شهید پرداخته شود

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بسیاری از تحولات با برنامه درسی ایجاد می شود و قطعا سازمان پژوهش گرانیگاه تحول در آموزش و پرورش است و حکمرانی تعلیم و تربیت در این سازمان باید صورت گیرد. باید در محیط یادگیری، کلاس درس و کتابهای درسی به سیره، روش و منش زندگی معلمان شهید پرداخته شود.
عضو کابینه دولت مردمی با اشاره به شعار سال؛ تولید دانش بنیان، اشتغال آفرین گفت: زیرساخت های دانش بنیان باید از دوره های پیش از دبستان شروع شود و اگر این کار در این سنین آغاز نشود، در سنین بالاتر اثر گذار نخواهد بود. اگر زیر ساخت ها دانش بنیان نباشد، تولید بهره‌ور نخواهد بود. اگر اشتغال باشد، حتما تولید هم خواهد بود و تولید دانش بنیان اثر بخش تر خواهد بود و در این راستا سازمان پژوهش نقش بی بدیلی دارد. باید از ظرفیت مراکز پژوهشی استفاده کرد و با تقویت ظرفیت و انجام امور عالمانه؛ اقدامات خوب با سرعت و دقت انجام شود.

تذکر مقام معظم رهبری در مورد زوائد کتاب های درسی؛ یک خواست اجتماعی است

نوری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با فرهنگیان کشور در خصوص حذف زوائد کتاب های درسی گفت: تذکر حضرت آقا؛ یک خواست اجتماعی است، لذا مولفین کتب درسی، نظرات دانش آموزان و معلمان و توجیه و دلابل و منطق آنها را جویا شوند. باید موارد اصلاح شده، افزوده شده و تغییر یافته در کتاب های سال تحصیلی آینده را با ذکر دلایل و به صورت دقیق برای جامعه بیان کنیم، لذا جامعه باید بداند برای کتب درسی چه فعالیت هایی انجام می شود.

ضرورت تقویت ارتباط سازمان پژوهش با معلمان و دانش آموزان به عنوان اصلی ترین مخاطبان کتاب های درسی

عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: خارج از سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی؛ معلم ها، متخصص برنامه درسی نیستند، لذا باید معلمان را با برنامه های درسی آشنا کنیم. از این رو تقویت ارتباط با معلمان و دانش آموزان به عنوان اصلی ترین مخاطبان کتاب های درسی بسیار ضروری است. تا ابهامات کتاب درسی برایشان برطرف شود چرا که معلم است که درس را منتقل می‌کند و فرآیند یادگیری را تکمیل می کند.

در پایان این نشست نیز سه تن از کارشناسان سازمان پژوهش به نمایندگی از دیگر حاضران، نظراتی را در خصوص جایگاه برنامه درسی و لزوم نگاه ویژه وزیر آموزش و پرورش و حوزه‌های ستادی به این امر، ضرورت تعامل بخش‌های مختلف در اجرای دقیق برنامه درسی، آموزش منابع انسانی، به روز بودن رشته‌های دانشگاه فرهنگیان و هم افزایی بیشتر این دانشگاه با سازمان پژوهش، چالش های پیش روی هنرستان ها، افزایش اعتبارات تخصیص داده شده به شبکه ملی مدارس ایران (رشد)؛ را مطرح کردند.

در پایان این بازدید، وزیر آموزش و پرورش با حضور در جمع شورای مدیران سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در جریان برخی امور و اقدامات مدیران قرار گرفت.

در پایان این دیدار دکتر یوسف نوری با حضور در کنار یادمان شهیدان سیدکاظم موسوی و سلیمی جهرمی، با قرائت فاتحه ای به آنان ادای احترام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار