معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

برای ریشه‌کنی بی‌سوادی طراحی اطلس سوادآموزی و مسیر حرکتی استان ضروری است

تهران (پانا) - رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت انتظار از شورای پشتیبانی سوادآموزی این است که اطلس سواد و مسیر حرکتی استان را مشخص کند تا بر اساس آن اطلس بتوان برنامه‌های سواد‌آموزی که در راستای ریشه کنی بی‌سوادی است را پیش برد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد
برای ریشه‌کنی بی‌سوادی طراحی اطلس سوادآموزی و مسیر حرکتی استان ضروری است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، علیرضا عبدی در دومین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان‌های استان تهران بیان کرد: تعدادی از بی‌سوادان در کشور ما بی‌سواد پایه هستند، اما تعدادی از بی سوادان، افرادی هستند که قبلا باسواد شده‌اند اما بر اثر عدم تثبیت یادگیری مجدد به بی‌سوادی بازگشته‌اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سوادآموزی، گفت: دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم سواد از برنامه‌های این سازمان در جهت باسواد کردن افراد بی سواد جامعه است و مقام معظم رهبری در فرمایشات خود، سواد را به علم نافع تعبیرکردند که این تعبیر جدید و بدیع از سواد است.

عبدی، بیان کرد: تعداد قابل توجهی از اتباع بی‌سواد در شهرستان‌های استان تهران ساکن شده‌اند که لازم است در این مورد برنامه‌ریزی‌هایی برای سوادآموزی آنان انجام پذیرد و واقعیت این است که نهضت سوادآموزی از قامت آموزش و پرورش خارج شده است و تعدادی از بی‌سوادها در بازارهای کار و منازل و نقاط مختلف پراکنده شده‌اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: شورای پشتیبانی سوادآموزی وظیفه عملیاتی کردن سوادآموزی بی سوادان را برعهده دارد و این زمانی تحقق خواهد یافت که تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها همکاری لازم را با نهضت سوادآموزی داشته باشند.

وی اظهار کرد: از جمله سازمان‌های موفق و همکاری کننده در زمینه سوادآموزی، سازمان زندان‌ها است که در این سازمان وضعیت سواد زندانیان به دقت پیگیری می‌شود ولی برخی سازمان‌ها در این امر کوتاهی داشتند که موجب عدم تحقق برنامه‌های سوادآموزی شده است.

علیرضا عبدی، خاطرنشان کرد: انتظار ما از شورای پشتیبانی سوادآموزی استان این است که اطلس سواد و مسیر حرکتی استان را مشخص کند تا بر اساس آن اطلس بتوان برنامه‌های سواد آموزی که در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی است را به پیش برد.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: از جمله برنامه‌های دیگری که در نهضت سوادآموزی باید انجام شود تهیه نقشه سواد و عملیاتی کردن آن است که در این طرح نقاط ضعف و قوت شناسایی شود تا وظایف هر سازمان در این برنامه مشخص باشد و اگر بتوانیم از ظرفیت‌های شرکای اجتماعی بهره بگیریم، می‌توانیم موفق عمل کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار