رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور مطرح کرد

تحقق سند تحول بنیادین با توسعه عدالت آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش استثنایی

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از اجرایی شدن سه برنامه تحولی در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
تحقق سند تحول بنیادین با توسعه عدالت آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش استثنایی

به گزارش ایرنا حمید طریفی حسینی درباره برنامه‌های تحولی سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: برنامه تحولی ما یک برش ۴ ساله‌ای است که باید براین اساس تا افق ۱۴۰۴ همه اقدامات اجرایی آن انجام شود.
وی با بیان اینکه یک برشی از اولویت‌های سند تحول بنیادین در سازمان آموزش و پرورش استثنایی قرار دارد، افزود: ما یک نظام آموزشی کامل هستیم که باید برای دانش‌آموزان از پیش‌دبستانی تا متوسطه دوم در بخش‌های آموزش، خدمات و توانبخشی براساس سند تحول بنیادین، سند تحول دولت در حوزه آموزش و پرورش و همچنین برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش برنامه ریزی کنیم.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: سازمان سه بسته جامع تحولی طراحی کرده که یک بسته به صورت تفصیلی، حوزه حکمرانی و اداره امور آموزش و پرورش استثنایی را ساماندهی می کند.
طریفی حسینی اظهار کرد: همچنین توسعه عدالت آموزشی، عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی از دیگر برنامه‌های تحولی است که بحث پوشش جذب، افزایش گروه‌ها و ارائه خدمات با کیفیت توانبخشی گروه‌های هدف را مطرح می‌کند.
وی افزود: همچنین روزآمدسازی، کارآمدسازی و کیفیت بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی و توانبخشی از دیگر برنامه‌های تحولی است که به این واسطه وارد بحث تالیف کتب، طراحی رشته و نظام توانبخشی می‌شویم که بر این اساس باید ساز و کار ارائه خدمات توانبخشی متحول شود.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای انجام اقدامات تحولی سازمان انجام و درحال حاضر اهداف و راهبردهای برنامه‌های تحولی مشخص شده است. همچنین متولی، مجری و مسئول پیگیری برنامه‌ها انتخاب شده و تقسیم کار صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار