اختتامیه جشنواره ویهار برگزار شد

ساری (پانا) - سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران اظهار کرد اختتامیه جشنواره فرهنگی_هنری ویهار(بهار) در دفتر معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش مازندران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
اختتامیه جشنواره ویهار برگزار شد

محمود تنها در رابطه با جشنواره ویهار گفت: این جشنواره با محوریت سبک زندگی در راستای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری با محوریت «هر سوادآموز، یک مهارت» به همت معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان مازندران ایجاد شد.

وی افزود: استان سرسبز مازندران مهد فرهنگ و هنر است؛ به همین جهت جشنواره فرهنگی_هنری ویهار را ویژۀ بهار سال ۱۴۰۱ در موضوعات: آداب و رسوم مازندرانی، معرفی آثار تاریخی، گردشگری و بومگردی، مناظر طبیعی و... استان، خاطره نویسی سوادآموزان از ایام نوروز، نوروزخوانی (ویژه آقایان)، معرفی شخصیت‌های تاثیرگذار همچون: علما، دانشمندان و شهدای مازندران برگزار کردیم.

تنها بیان کرد: هنر اکسیر تکامل، تحول، تحرک، تعالی و سازندگی جامعه انسانی است؛ در طول تاریخ وقتی جماعتی گرد هم جمع می‌شدند و اجتماعی را شکل می‌دادند دست به هنرآفرینی می‌زدند تا بتوانند بر اثر تعامل هنر و اندیشه و روح بشری روند تکامل جامعه را تسریع کنند؛ بنابراین هنر اساسی‌ترین نقش را در حرکت تحولات تاریخ انسان داشته است.

وی ادامه داد: زنده نگه داشتن فرهنگ بومی در جامعه امروزی دارای اهمیت و جایگاه ویژه‌ای است، زنده نگه داشتن فرهنگ بومی دیار علویان به معنی زنده نگه داشتن هویت این سرزمین است و طبیعی است که تلقی بی‌اهمیتی‌ آن مساوی با تغییر فضا و مکان و نشانه‌های وطن ما از جمله آداب و رسوم، پوشش و حتی غذا و موارد متعدد دیگر است.

سرپرست معاونت سوادآموزی مازندران گفت: امروزه اشتغال زنان با توانمندی و توانمندسازی آنان عجین شده است، به طوری که توانمندی های آنان پیش نیازی برای ورود به یک کسب و کار است و در عین حال اشتغال و کسب و کار آنان راهکاری موثر جهت توانمندسازی این قشر محسوب می شود.

وی اضافه کرد: معاونت سوادآموزی استان مازندران در صدد است تا با توسعه و تعمیق سواد و پیوند آن با زندگی؛ به سوادآموزان کمک کند تا در معیشت خود هم موفق شوند. خودکفایی و کارآفرینی در نهایت به توانمندسازی اقتصادی می انجامد و توانمندسازی جامعه هدف از طریق راهکارهای حمایتی، زمینه را برای بهبود کیفیت زندگی این قشر جامعه فراهم می سازد.

محمود تنها در پایان اظهار کرد: جشنواره ویهار با مشارکت ۷۰۰ سوادآموز در بهار ۱۴۰۱ برگزار شد و در اختتامیه این جشنواره از ۲۱ نفر منتخب و ۵ شهرستان و منطقه برتر تجلیل شد.

دانش آموز خبرنگار: محبوبه جعفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار