در اردیبهشت‌ ماه صورت گرفت؛

انجام ۴۱ هزار گشت مشترک برای مبارزه با گران‌فروشی

تهران (پانا) - مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از انجام ۴۱ هزار و ۶۵۴ مورد گشت مشترک برای کنترل بازار و مبارزه با گران‌فروشی در اردیبهشت‌ سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۷۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد
انجام ۴۱ هزار گشت مشترک برای مبارزه با گران‌فروشی

به گزارش سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سید مجتبی سجادی اظهار کرد: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در این بازه زمانی یک‌ماهه، ۴۱ هزار و ۶۵۴ مورد از گشته‌ای مشترک خود را با سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه‌ها از جمله وزارت جهاد کشاورزی، اداره کل میراث‌فرهنگی و گردشگری، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها و... انجام داده‌اند.

براین‌اساس، در این مدت پس از بر رسی‌های لازم برای ۹ هزار و ۱۰۷ واحد صنفی به دلایل عدم درج قیمت، گران‌فروشی، عدم صدور فاکتور، عدم عرضه کالا و دیگر تخلفات صنفی، پرونده تخلف تشکیل و پرونده متخلفان به ارزش بیش از پنج میلیارد و ۱۱۶ هزار و ۴۰۱ ریال جهت صدور رای نهایی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

گفتنی است؛ گشت‌های مشترک به‌منظور تشدید و اثربخشی فعالیت‌های نظارتی و کنترل بازار، کاهش زمان رسیدگی به تخلفات، برخورد قاطع و قانونی با متخلفین اقتصادی، نظارت کامل بر سیستم‌های تولید و توزیع کالا و تسریع در دستیابی به اهداف طرح‌های نظارتی تشکیل و با همراهی نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط به‌منظور کنترل دقیق و ایجاد آرامش پایدار در بازار همچنان تداوم خواهد یافت.

در پایان سجادی؛ ضمن تاکید بر نظارت مستمر بر بازار؛ از شهروندان گرامی درخواست کرد، در صورت مشاهده هرگونه تخلف و سوءاستفاده احتمالی برخی افراد سودجو مراتب را به تلفن ۱۲۴ اعلام نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار