باقرزاده در شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

تربیت از طریق مواجه مستقیم و مستمر دانش‌آموزان با مربیان میسر می‌شود

زاهدان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت تربیت از طریق مواجه مستقیم و مستمر دانش‌آموزان با مربیان میسر می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۶۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد
تربیت از طریق مواجه مستقیم و مستمر دانش‌آموزان با مربیان میسر می‌شود

اصغر باقرزاده در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: در کنار بیان مشکلات باید عوامل و علت را نیز بررسی کرده و راهکار ارائه دهید.

وی افزود: آنچه در حوزه معاونت پرورشی است این است که بودجه و امکانات را با اولویت به درستی اختصاص دهیم.

باقرزاده به اختصاص ردیف اعتباری در بودجه ویژه معاونت پرورشی برای اماکن پرورشی، فرهنگی و اردوگاهی اشاره کرد و گفت: این بودجه در تعمیر، توسعه و تجهیز فضاهای فرهنگی در استان‌ها بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی موضوع اصلاح نگرش نسبت به فعالیت تربیتی را مهمترین عامل در میزان تأثیرگذاری این فعالیت‌ها عنوان کرد و گفت: باید بدانیم تربیت چیست، مربی کیست و به چه کاری، فعالیت تربیتی گفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که این تعاریف را به درستی در اختیار مربیان قرار دهیم شاهد ارتقای کیفیت فعالیت‌های پرورشی نیز خواهیم بود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مواجه مستقیم و مستمر دانش‌آموزان با مربیان در زمینه تربیت تاثیرگذار خواهد بود، تصریح کرد: به طور مثال وظیفه اصلی ما تربیت قاری قرآن نیست، بلکه این است که دانش‌آموزان با قرآن مأنوس شوند و در مرحله بعد از میان این دانش‌آموزان کسانی که استعداد قاری شدن را دارند شناسایی و حمایت شوند.

باقرزاده با تاکید بر اینکه هر برنامه پرورشی باید با یکی از معاونت‌های آموزشی مرتبط شود، گفت: اقتضائی و تلفیقی عمل کردن از مهمترین سیاست‌های معاونت پرورشی است.

وی افزود: در هر استان شرایط تربیتی کاملا با استان دیگر متفاوت است، بنابراین باید بودجه و اعتبار و سیاست را تعیین کنیم و با رویکرد اقتضائی بگذاریم هر استان بر اساس شرایط خود فعالیت‌ها را اجرایی کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: منظور از تلفیقی بودن نیز مشارکت و همراهی سایر معاونت‌ها در اجرای برنامه‌های تربیتی است.

وی به اقدامات انجام شده برای تامین نیروی مورد نیاز دارالقرآن‌ها و کانون‌های فرهنگی و تربیتی اشاره کرد و گفت: از ۳۰۰ موسسه قرآنی برای تامین نیروی مورد نیاز در دارالقرآن‌‌ها کمک گرفته‌ایم.

باقرزاده ترویج کتابخوانی را یکی از راهکارهای اساسی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی میان دانش آموزان عنوان کرد و گفت: برگزاری اردوهای یک روزه در طول تابستان یکی از برنامه‌های معاونت پرورشی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان است تا دانش‌آموزان همراه با مربی یک روز را به تفریح بپردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار