مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان:

مهم‌ترین رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت، توجه ویژه به اجرای سند تحول بنیادین است

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت مهم‌ترین رویکرد سال تحصیلی جاری در آموزش و پرورش استان را توجه ویژه به سند تحول بنیادین و پیاده کردن اهداف و مفاد این سند در ساحت‌های ششگانه آن عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۱۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت، توجه ویژه به اجرای سند تحول بنیادین است

حسن بروشکی در جلسه شورای معاونین اداره کل که با حضور استاندار و معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری برگزار شد؛ یکی از اولویت های مهم کاری در مجموعه آموزش و پرورش استان را تقویت همه جانبه مدارس دولتی و نظارت حداکثری بر فعالیت‌ها و برنامه‌های مدارس غیردولتی بیان کرد.

وی افزود: تقویت و توسعه دانشگاه فرهنگیان با هدف جذب و تربیت نیروی متخصص و توانمند به جدّ در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: با عنایت به ضرورت تحول و تحول گرایی در مدارس به عنوان کانون و منشا تحول در همه سطوح دستگاه تعلیم و تربیت، توجه ویژه ای به فعالیت ها و برنامه های مختلف آموزشی و تربیتی خواهد شد.

بروشکی گفت: توانمندسازی نیروی انسانی و به روز بودن دانش معلمان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های درون و برون سازمانی و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی تاثیر بسزایی در تحقق اهداف نظام آموزشی دارد.

وی بر بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی دانش آموزان و تشکل‌های دانش‌آموزی در برنامه‌ها و فعالیت‌های مدارس با هدف ایجاد حس خودباوری و اعتماد به نفس در بین آنان تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بر اساس منشور سند تحول بنیادین تربیت دانش آموزانی آگاه، بصیر، انقلابی، فکور و ماهر با معیارهای ساحت‌های ششگانه این سند در دستور کار است.

بروشکی خاطرنشان کرد: تقویت مشارکت خانواده‌ها و اولیا و بهره‌گیری از این ظرفیت بی‌بدیل در راستای اجرای موفق فعالیت‌ها و برنامه‌های مدارس در تقویت برنامه‌های پیش بینی شده در مدارس بسیار حائز اهمیت است.

وی بر بهره‌گیری از ظرفیت خیرین و مجموعه‌های خیریه در امر مدرسه سازی و مدرسه یاری تاکید کرد و گفت: کمیسیون ویژه مدرسه یاری سیستان و بلوچستان در جامعه خیرین مدرسه ساز کشور تشکیل و با هدف کمک به مجموعه استان در حال فعالیت است.

بروشکی ادامه داد: برگزاری همایش‌های بصیرتی و روشنگری از قبیل همایش بزرگ دختران فاطمی، فرزندان روح الله، تبیین اندیشه‌های امامین انقلاب در مدارس سراسر استان و دختران انقلاب که امروز در حال برگزاری است از جمله برنامه های صورت گرفته و پیش بینی شده در سیستان و بلوچستان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار