شعار محوری «علمی بیندیشیم، حرفه‌ای عمل کنیم، اخلاقی رفتار کنیم» از اصول بنیادین روابط انسانی و سازمانی در نظام آموزشی است

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در نشست تخصصی دبیرخانه کشوری مدیریت آموزشگاهی، اعلام کرد که شعار محوری «علمی بیندیشیم، حرفه‌ای عمل کنیم، اخلاقی رفتار کنیم» یکی از اصول بنیادین روابط انسانی و سازمانی در نظام آموزشی کشور است.

کد مطلب: ۱۶۲۸۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
شعار محوری «علمی بیندیشیم، حرفه‌ای عمل کنیم، اخلاقی رفتار کنیم» از اصول بنیادین روابط انسانی و سازمانی در نظام آموزشی است

نشست تخصصی دبیرخانه کشوری مدیریت آموزشگاهی، باحضور ابراهیم رفیعی مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش و مسئولان استانی در معاونت آموزش متوسطه شهر تهران برگزار شد.

رفیعی در نشست تخصصی دبیرخانه کشوری مدیریت آموزشگاهی اعلام کرد: تهران به عنوان کانون و قطب اصلی تحول در مدیریت آموزشگاهی کشور تعیین شده است.

رفیعی با تشریح ابعاد استراتژیک این تصمیم گفت: تربیت انسان، با توجه به پیچیدگی‌های وجودی او، از مهم‌ترین مأموریت‌های نظام آموزشی است و مدیریت مدرسه به‌عنوان ترکیبی از تربیت و حکمرانی، پیچیده‌ترین عرصه این مأموریت محسوب می‌شود. بر همین اساس، دبیرخانه مدیریت آموزشگاهی مستقر در تهران وظیفه راهبری مدیران مدارس سراسر کشور را بر عهده دارد.

وی با تأکید بر شعار محوری «علمی بیندیشیم، حرفه‌ای عمل کنیم، اخلاقی رفتار کنیم» افزود: این رویکرد باید به یکی از اصول بنیادین روابط انسانی و سازمانی در نظام آموزشی تبدیل شود. 

رفیعی همچنین ضرورت خلق «مفاهیم جدید مدیریتی» و عبور از نگاه‌های سنتی در مدیریت مدارس را از الزامات تحول دانست و تصریح کرد: مدیریت نوین باید متناسب با مقتضیات روز جامعه و نیازهای نسل آینده بازتعریف شود.

او با اشاره به دسترسی دبیرخانه تهران به کانون‌های علم و اندیشه، گفت: تعامل نزدیک با دانشگاه‌های برتر کشور از جمله تهران، امیرکبیر، علامه طباطبایی و دانشگاه فرهنگیان، فرصتی برای بهره‌گیری از تازه‌ترین یافته‌های علمی و همکاری با برجسته‌ترین استادان کشور است.

رفیعی در ادامه با اشاره به ظرفیت تبدیل ایده به عمل ملی در تهران، از طرح «جهاد علمی» به‌عنوان نمونه‌ای موفق یاد کرد و افزود: تهران توانایی آن را دارد که ایده‌های کوچک را پرورش دهد، به آن بال بزند و آن را به یک جریان ملی تبدیل کند.

وی مأموریت محوری دبیرخانه مدیریت آموزشگاهی تهران را «ایجاد چرخش مفهومی در مدیریت مدارس» عنوان کرد و گفت: ما به‌دنبال صرفاً نوآوری در قالب و ارائه نیستیم، بلکه مأموریت اصلی این دبیرخانه بازتعریف مفهوم مدیریت در شرایط جدید و خلق روش های نوین و کاربردی از مدیریت آموزشگاهی است. این عصر، عصر دریافت مفاهیم جدید است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار