«مرکز رشد واحد‌های فناور» در سازمان نوسازی مدارس کشور راه‌اندازی می‌شود

تهران (پانا) - وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با راه‌اندازی مرکز رشد واحدهای فناور در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور موافقت کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۴۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد
«مرکز رشد واحد‌های فناور» در سازمان نوسازی مدارس کشور راه‌اندازی می‌شود

با عنایت به نام‌گذاری سال 1401 به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» توسط مقام معظم رهبری، توجه به اقدامات نوآورانه و استفاده از فناوری‌های نوین در اولویت قرار گرفته است.

به همین منظور، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برای بهبود روش‌ها و شیوه‌های نوین در اجرای برنامه‌ها در جهت ساخت فضاهای آموزشی به دنبال برنامه مدون با استفاده از این الگوهای جدید است.

در همین راستا، با مکاتبات و تعاملاتی که با دفتر سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به انجام رسید، با راه‌اندازی مرکز رشد واحدهای فناور در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور موافقت شد.

پیش از این نیز مطالعات مربوط به احداث فضاهای آموزشی برای استفاده بهینه از انرژی در مدارس آغاز شده بود و با راه‌اندازی مرکز رشد واحدهای فناور در نوسازی مدارس، استفاده از مصالح نوین، معماری متفاوت و منطبق بر فناوری‌های روز وارد فاز جدیدی خواهد شد.

همچنین، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در نظر دارد تا نخستین رویداد «مدارس آینده» را به زودی برگزار کند تا با بهره‌مندی از ایده‌ها و طرح‌های دریافتی، ساخت مدارس در کشور با این رویکرد مورد توجه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار