مدیر کل نوسازی مدارس در خراسان‌شمالی:

سرانه فضای آموزشی در استان ۵.۲۸ مترمربع است

بجنورد (پانا) - مدیرکل نوسازی مدارس خراسان‌شمالی اظهار کرد ۱۱.۲ درصد از مدارس استان استحکام لازم را ندارد به همین علت باید این فضاها تخریب و نوسازی شوند.

کد مطلب: ۱۲۸۵۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
سرانه فضای آموزشی در استان ۵.۲۸ مترمربع است

مدیر کل نوسازی مدارس استان با بیان این مطلب که میانگین کشوری در فضاهایی که استحکام لازم را ندارند ۱۹.۵ درصد است، اظهار کرد: با وجود اینکه وضعیت مدارس استان در این شاخص نسبت به کشور بهتر است اما بازهم نیازمند توجه ویژه در این خصوص است.

امین فلاح گفت: در این استان یکهزار و ۵۵۰ مدرسه با هفت هزار و ۴۰۰ کلاس درس وجود دارد که سرانه فضای آموزشی در این استان ۵.۲۸ مترمربع است که این شاخص در کشور ۵.۲۲ مترمربع است.

فلاح افزود: سرانه فضای ورزشی در استان ۴۸ سانتی متر مربع است که این شاخص در کشور ۳۸ سانتی متر مربع است.

وی با تایید برحمایت خیران در مدرسه سازی افزود: نیکوکاران پارسال ۴۴ میلیارد تومان برای مدرسه سازی کمک کردند که به نوعی هر ۱۰ روز یک پروژه از این ناحیه به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه اعتبارات ملی و استانی نیز در سال گذشته نسبت به سال ۹۹ٰ، ۱۴۰ درصد رشد داشت، افزود: پارسال ۳۵۸ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته بود.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی گفت: از محل سفر رهبر معظم انقلاب به این استان ۱۱۹ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده بود اما با تلاش و پیگیری ها تاکنون ۳۳۳ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

فلاح گفت: برای اولین بار در کشور ۴۵ مدرسه با ۱۲۵ کلاس درس در زمینه خشتی و گلی بودن حذف شد، همچنین تمامی مدارسی که بخاری های نفتی داشتند نیز جمع‌آوری کردیم.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهبود وضعیت آموزشگاه‌های استان پیشنهاد شده است که انتظار می رود در سفر پیش روی رییس جمهور به این خطه مصوب شود.

وی گفت: رییس جمهور در آینده به این استان سفر خواهد کرد که کمبود و مشکلات آموزش و پرورش را احصا کردیم و برای جبران آن این میزان اعتبار پیش بینی شده است.

وی افزود: برنامه ریزی کرده ایم که با جذب اعتبارات سفر رییس جمهور تا سه سال آینده وضعیت تمامی مدارس استان بهبود یابد و دیگر فضاهای کانکسی و مدارس دو نوبته در این استان نداشته باشیم.

۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار