از سوی مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش؛

برنامه‌های ویژه بزرگداشت میلاد حضرت معصومه (س) تشریح شد

تهران (پانا) - رئیس ستاد برنامه ریزی و بزرگداشت  میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر، برنامه‌های ویژه بزرگداشت میلاد حضرت معصومه سلام الله علی را  تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۳۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های ویژه بزرگداشت میلاد حضرت معصومه (س) تشریح شد

زهرا پناهی روا اظهار کرد: توجه ویژه به الگوهای بزرگ و شاخص جهان اسلام از جمله حضرت معصومه (س) برای دختران از تأکیداتی است که مقام معظم رهبری همواره به آن اشاره دارند.

وی افزود: واقعا چه گزینه ای بهتر ، والاتر و الهام بخش تر از ساحت مقدس حضرت معصومه (س) برای دختران امروز داریم که این امر خطیر و ارزشمند هم راستا با سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش شده است.

مشاور وزیر در امور زنان گفت: جامعه مخاطبان ما قریب هفت میلیون نفر دانش آموز ، بیش از 45 هزار دانشجو معلم دختر را تشکیل می دهد. بنابراین وزارت آموزش و پرورش به عنوان فراگیر ترین ،تخصصی ترین نهاد در حوزه دختران می باشد .

وی از انتصاب آموزش و پرورش استان قم ، با عنوان رئیس ستاد دبیرخانه دائمی برنامه ریزی و بزرگداشت حضرت معصومه (س) از سوی وزیر آموزش و پرورش، خبر داد و افزود: هدف این حوزه صرفا بزرگداشت روز دختر نیست ، بلکه اجرای یک فرآیند مستمر، مداوم و همیشگی است.

رئیس ستاد برنامه ریزی و بزرگداشت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دخترتصریح کرد: ما به دنبال یک جریان سازی فرهنگی و یک برنامه موثر با استفاده از دیدگاه و رهنمودهای صاحب نظران و متولیان فرهنگی جامعه هستیم که در نهایت منجر به مقابله با تهاجم دشمنان فرهنگی این مرز و بوم ، هم افزایی دستگاه های دغدغه مند و موثر بر هویت بخشی دختران ، خواهد شد.

وی ادامه داد: در رویکرد جدیدی به دنبال ترویج سیره و شخصیت حضرت معصومه (س) ، ارتقاء معنویت و فضیلت در جامعه دختران هستیم. ایران قوی، ایرانی است که دختران آن مروجان عفت، غیرت و دانش هستند که انشالله با مجموعه برنامه های طراحی شده بتوانیم گامی موثر در به ثمر رسیدن این مهم برداریم.

پناهی روا خاطرنشان کرد: با توجه به قداست این حرکت، در روز 11 خرداد ماه سال جاری ، مصادف با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر ،اولین اجلاس ملی دختران ایران قوی در آستان حضرت معصومه (س) برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به تأکید وزیر بر نقش موثر و سازنده زنان و دختران در توسعه وتعالی جامعه و خانواده ، برنامه های متنوعی را باایجاد ستاد دائمی برنامه ریزی بزرگداشت حضرت فاطمه معصومه (س) در حوزه زنان وزارت آموزش و پرورش و دبیرخانه دائمی اجرائی مستقر در اداره کل آموزش و پرورش قم، تدارک دیده شده است.

مشاور وزیر در امور زنان اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ،انشالله در تولید محصولاتی با خروجی جشنواره و برنامه های متنوع و جذاب، یاریگر ما هستند که امیدواریم مراکز دیگر کانون نیزدر همین روز مجریان شایسته و نامداری برای این همایش ملی باشند. دختران استثنایی که همان فرزندان معنوی و دختران ایمانی ماهستند نیزشامل برنامه های ویژه که طراحی نموده ایم خواهند شد.

وی اضافه کرد: تشکل های دانش آموزی دختران اعم از فرزانگان، بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان پیشران فعالیت های روز دختر خواهند بود. مدارس ایرانی خارج از کشور نیز به عنوان یکی از ارکان دیپلماسی فرهنگی و آموزشی هستند که امیدواریم در این روز دوستان ما همت کنند تا شاهد اقداماتی برجسته در این زمینه باشیم.

رئیس ستاد برنامه ریزی و بزرگداشت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر تصریح کرد: همه بدنه حوزه ستادی از جمله؛ معاونت ها، سازمان ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانشگاه های (فرهنگیان - شهید رجایی)، تشکل های دانش آموزی و ... در جهت اجرای برنامه های فرهنگی با سایر نهادها و دستگاه های اجرایی کشور بطور مستمر و فرآیند محور، برنامه ها متننوعی را به صورت بلند مدت و میان مدت و کوتاه مدت پیش بینی خواهند کرد.

وی ادامه داد: ما همواره در حال تعامل و هم افزایی با نهادهای (عمومی - تخصصی) در حوزه زنان ودختران از جمله معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، سازمان نشر آثار زنان در دفاع مقدس، ستاد توانمند سازی و اجتماع محور محلات (طرح2020) ، سایر نهادها و دستگاههای اجرایی به منظور فرهنگ سازی و هویت بخشی به جامعه دختران دانش آموز هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار