برگزاری اولین اجلاس «دختران ایران قوی» در سالروز ولادت حضرت معصومه (س)

تهران (پانا) - رئیس ستاد برنامه‌ریزی و بزرگداشت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر، در ارتباط زنده با برنامه «صبح و گفتگو» از برگزاری اولین «اجلاس دختران ایران قوی» مصادف با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۳۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین اجلاس «دختران ایران قوی» در سالروز ولادت حضرت معصومه (س)

زهرا پناهی روا در گفتگوی تلفنی با برنامه رادیویی صبح و گفت‌وگو اظهار کرد: این اجلاس به همت همه همکاران در سطح وزارت آموزش و پرورش به ویژه اداره کل آموزش و پرورش استان قم رقم خواهد خورد.

وی حضرت معصومه (س) را یکی از الگوهای بزرگ و شاخص جهان اسلام برای دختران امروز معرفی و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) دغدغه و اشاره فراوانی دارند که از ساحت مقدس حضرت معصومه (س) برای دختران صحبت شود تا پیرو راستین ائمه اطهار(ع) به ویژه کریمه اهل بیت (س) باشند.

پناهی روا افزود: ولادت حضرت معصومه و نامگذاری آن به روز دختر یک افتخار بزرگ برای دختران این سرزمین است و ما نیز در این راستا و از طریق اسناد تحولی وزارت آموزش و پرورش در تلاشیم که برنامه‌های خوبی را تدارک ببینیم.

وی با اشاره به وجود بیش از هفت میلیون دانش آموز دختر در کشور گفت: ما در وزارت آموزش و پرورش عهده دار کار سیاست گذاری برای فعالیت 45 هزار دانشجو معلم دختر هستیم.

مشاور امور بانوان، وزارت آموزش و پرورش را فراگیرترین و تخصصی‌ترین نهاد در حوزه دختران خواند و اظهار کرد: ما به دنبال یک اتفاق خوب در حوزه دختران و ارتقای معنویت و فضیلت آنها هستیم و به همین مناسبت هم برای اولین بار در وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ای را برای دختران سراسر کشور و حتی مدارس ایرانی خارج از کشور برگزار خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: این اجلاس به همت همه همکاران در سطح وزارت آموزش و پرورش به ویژه اداره کل آموزش و پرورش استان قم و از حرم مطهر حضرت معصومه (س) رقم خواهد خورد.

رئیس ستاد برنامه‌ریزی و بزرگداشت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر، با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی برای فردا در سطح ملی پیش‌بینی شده گفت: وزیر آموزش و پرورش نگرش خوبی نسبت این برنامه داشتند و نقش زنان و دختران را در توسعه و تعالی خانواده بسیار سازنده می‌دانند لذا ستادی را با مسئولیت حوزه امور زنان پیش‌بینی کردیم و دبیرخانه آن را هم در استان تهران ایجاد کردیم.

وی ادامه داد: هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی و سیاست‌گذار و برنامه‌ریزی در این حوزه می‌تواند اتفاقات خوبی را برای دختران رقم بزند تا دختران فعالیت‌های خوبی را در سال تحصیلی و اوقات فراغت داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار