مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا:

دانش‌آموزان در جشنواره‌های دانش‌آموزی می‌توانند فلسفه تفکر را بیاموزند

تهران (پانا) - مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش معتقد است دانش‌آموزان می‌توانند فلسفه فکر کردن را از طریق مشارکت در جشنواره‌های مختلف دانش‌آموزی بیاموزند.

کد مطلب: ۱۳۲۴۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان در جشنواره‌های دانش‌آموزی می‌توانند فلسفه تفکر را بیاموزند

زهرا پناهی‌روا در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «برگزاری برنامه‌هایی که از لحاظ فرهنگی تاثیرگذار باشد، بتواند ذهن دانش‌آموز را فعال کند و او را به فکر وا دارد و همچنین قدرت تجزیه و تحلیل را درون دانش‌آموز نهادینه کند تا جامعه اطراف و پیرامون خود را واکاوی کند، موضوعی مهم است که باید به آن اهتمام ورزید.»

وی با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره دانش‌آموزی فیلم کوتاه مدرسه و مشارکت دانش‌آموان دختر و پسر در این رویداد بزرگ گفت: «نوجوانانی که در قالب این نوع جشنواره‌ها اقدام به ساخت آثاری ماندگار می‌کنند قطعا می‌توانند در آینده برای جامعه خود مفید باشند و در رشد و پیشرفت آن نقش‌آفرینی کنند. نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در جامعه از جمله اهداف ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. برگزاری این نوع از جشنواره‌ها و رویدادها گام برداشتن در مسیر ساحت‌های تربیت اجتماعی و تربیت هنری به‌شمار می‌آید.»

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مباحث فرهنگی بسیار روی دانش‌آموزان تاثیرگذار است، عنوان کرد: «باید فوق‌ برنامه‌های گوناگون فرهنگی را برای دانش‌آموزان فعال کنیم و گام‌های موثری در این زمینه برداریم تا بتوانیم در مباحث تربیتی تاثیرگذار باشیم. توجه هرچه بیشتر به امور فرهنگی و اجتماعی بسیار می‌تواند روی دانش‌آموز و فعالیت‌های آن‌ها تاثیر بگذارد.»

وی افزود: «جشنواره‌ها و رویدادهای دانش‌آموزی محل خوبی است که دانش‌آموزان می‌توانند اقدام به انجام فعالیت‌های علمی، فرهنگی و هنری کنند، همچنین آموزش‌های مختلف را فرا گیرند و علاوه بر این موضوعات اوقات فراغت خود را با فعالیت سالم پر کند.»

پناهی‌روا در پایان خاطرنشان کرد: «دانش‌آموزان می‌توانند فلسفه فکر کردن را از طریق مشارکت در جشنواره‌های مختلف دانش‌آموزی بیاموزند. چنین مواردی بسیار راهگشا و تحول‌آفرین است و در اجرایی‌کردن سند تحول بنیادین و راهکا‌رهای مورد اشاره در آن بسیار موثر خواهد بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار