یک معلم تهرانی:

معلمان در آینده دانش‌آموزان بسیار تاثیرگذارند

تهران (پانا) - شخصیت معلم بارها ارزشمندتر از درسی است که به شاگردانش می‌آموزد؛ معلمان گوهری ارزشمند در سطح جامعه و لایق بهترین اتفاقات هستند و نقش مهمی در آینده دانش‌آموزان و شکل گیری جامعه دارند.

کد مطلب: ۱۲۷۷۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد
معلمان در آینده دانش‌آموزان بسیار تاثیرگذارند

به مناسبت بزرگداشت هفته معلم در مراسم تجلیل و تقدیر از دبیران دبیرستان حربن ریاحی، تعدادی از معلمان مدرسه با پانا به گفت و گو پرداختند.

محمد عبدالکریمی؛ دبیر زبان انگلیسی درباره حس و حالش در لباس یک معلم به پانا گفت: «بنده از اینکه در جامعه به عنوان یک معلم خدمت می کنم بسیار خرسندم و از این بابت خدا را شاکرم. خداوند نعمت خدمت کردن به نسل جدید و جامعه را به من سپرده و این اتفاق کوچکی نیست.»

وی خاطرنشان کرد: «هنگامی که با شور و نشاط، زبان انگلیسی تدریس می کنم دانش آموزان به وجد می آیند و با علاقه و انگیزه درس را یاد می گیرند و این حس و حال دانش آموزان در کلاس و رضایتمندی آنان از این درس، عشق به این حرفه را در من بیشتر از قبل می کند.»

عبدالکریمی درباره جایگاه معلمان در جامعه افزود: «معلمان در سراسر دنیا دارای مقامی بالا و ارزشمند هستند و در کشور ما هم این موضوع ملموس است. البته درصد کمی از جامعه تفکر و دیدگاه دیگری نسبت به این حرفه دارند. چرا که معلمان سبب شکل گیری جامعه می شوند. معلمی شغل انبیاست و این جمله اهمیت جایگاه معلمان را نشان می دهد.»

سید حسین کسائیان؛ دبیر معارف اسلامی دبیرستان حربن ریاحی درباره حس و حال خودش نسبت به تدریس و شغل معلمی گفت: «من از اینکه در تعلیم و تربیت دانش آموزان نقشی دارم احساس خوبی دارم و به این حرفه معلمی افتخار می کنم، چرا که معلمان با آموزش صحیح در هر مقطع و در هر درسی می‌توانند موجب پرورش دانش آموزان و موفقیت آنها شوند. من به عنوان معلم از اینکه حتی یک نفر را بتوانم به موفقیت برسانم در کار خودم احساس رضایت می کنم. مسئله دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد این است‌ خیلی از افراد تحصیل کرده مانند ورزشکاران، هنرمندان و چهره های علمی ادعا کردند که با تشویق و ترغیب معلمان به سمت استعدادشان سوق داده شدند، بنابراین وقتی فردی موفق می شود و به اهدافش می رسد قطعا یکی از معلمانش در زندگی او تاثیر گذار بوده است‌.»

کسائیان در ادامه بیان کرد: «جایگاه معلم در کشور ما از نگاه مردم جایگاهی مناسب است. البته این مسئله مخصوص کشور ما نیست و در کشورهای بی شماری این مسئله وجود دارد. مسئله ای که خودم و خیلی از همکارانم به آن اعتقاد داریم این است که قشر معلمان سبب شکل گیری و ساختار اصولی جامعه شوند. بعد از خانواده، مدارس و معلمان‌ در آینده دانش آموزان تاثیرگذارند. اما خوشبختانه مردم دیدگاه مثبتی نسبت به معلمان دارند و برای جایگاه این قشر احترام قائلند که احترام به جایگاه اجتماعی آنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از مهمترین خواسته معلمان در این شرایط است.»

دانش آموز خبرنگار: امیرعرشیا آقایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار