کارشناس قرآن و نماز آموزش و پرورش رودهن‌:

حضور دانش‌آموز در مساجد باعث تعالی شخصیت و انس با مسجد می‌شود

رودهن (پانا) - کارشناس قرآن و نماز آموزش و پرورش رودهن، حضور دانش‌آموز در مساجد را به بهانه اجرای برنامه‌های مختلف مذهبی، فرهنگی و اجتماعی در رشد و تعالی شخصیت او‌ موثر برشمرد که باعث انس او با مسجد می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۷۳۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
حضور دانش‌آموز در مساجد باعث تعالی شخصیت و انس با مسجد می‌شود

زینب اشکور کیایی کارشناس قرآن و‌ نماز آموزش و پرورش رودهن در گفت و گو با پانا پیرامون انس دانش‌آموزان با مسجد بیان کرد: «مسجد پایگاه تربیتی و مذهبی ارزشمندی برای رشد و بالندگی دینی دانش‌آموزان است با وجود دنیای رسانه‌ها و احاطه بازی‌های رایانه‌ای و گوشی‌های همراه و بسیاری محتویات نادرست و بی‌اساسی که به راحتی در دسترس کودکان و نوجوانان قرار گرفته است، رفتن به مسجد و شرکت در مراسم های آن بی‌شک‌ جذابیتی برای دانش‌آموزان ندارد و روز به روز نقش تربیتی مسجد در بین نسل‌های آینده کم‌رنگ‌تر و در معرض نابودی قرار می‌گیرد.»

وی افزود:«با این هجمه ها و مانع‌تراشی هایی که در مسیر مسجد برای دانش‌آموز ایجاد شده است، نقش مدرسه حساس تر و پررنگ‌تر می‌شود چرا که در این وهله از زمان مدرسه باید نقش فعال و تشویقی و‌ ترغیبی خود را پیرامون انس با مسجد در بین دانش‌آموزان افزایش دهد تا بتوان امید داشت که گام‌هایی بشود در مسیر انس دانش‌آموز با مسجد برداشت که موثر و مفید در رشد شخصیت اجتماعی و مذهبی دانش‌آموز، هم واقع شود.»

کیایی همچنین اظهار کرد: «برگزاری برخی از مراسم‌های مذهبی و فرهنگی در مدارس به جای مدرسه، شرکت دسته جمعی دانش‌آموزان در نمازهای جماعت مساجد، برگزاری نشست‌های صمیمی پرسش و پاسخ با امام جماعت مسجد، برگزاری مراسم‌های شهادت و ولادت ائمه با حضور دانش‌آموزان در مسجد و بسیاری موارد دیگر موردهایی هستند که آرام و‌ به تدریج می‌توان زمینه‌هایی نزدیکی دانش‌آموزان با مساجد را ایجاد کرد تا متوجه عظمت تربیتی و آموزشی مسجد بشوند، حس امنیت دینی و‌ خوشحالی را در مسجد حس کنند.»

وی تصریح کرد: «مربیان و معاونین پرورشی در مدارس لازم است با برنامه‌ریزی های دقیق و آگاهانه مقدماتی را فراهم کنند تا دانش‌آموزان در مساجد حضور یابند و روز به روز این انس و الفت بیشتر شود، مسجد فقط محل برگزاری نماز و‌ انجام مراسم‌های مذهبی نیست، با اقدامات فرهنگی و تربیتی و هوشمندانه این تصور از شناخت یک‌بعدی از مساجد را باید کمرنگ کرد و دانش‌آموز را متوجه کرد، مسجد مکانی است که می‌تواند حتی محل بازی‌های هدایت شده، محل برگزاری نشست‌های دوستانه دانش‌آموزان، مکان شرکت در کلاس‌های مختلف فوق برنامه و غیره باشد.»

در پایان کارشناس قرآن و نماز آموزش و پرورش رودهن خاطرنشان کرد: «مدارس رودهن در تمامی مقاطع در جلسات مختلف پیرامون ایجاد رابطه بین دانش‌آموز و مسجد توجیه شده‌اند و با تلاش و تعهدی دلسوزانه در مسیر تربیت اسلامی دانش‌آموزان تلاش می‌کنند و تا جایی که امکان دارد برخی از برنامه‌های اجرایی خود را در محل مسجد و با حال و هوای معنوی این مکان اجرا و عملیاتی می‌کنند و بسیار در این زمینه پیگیر هستند.»

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار