سرپرست آموزش و پرورش ناحیه دو کرج و شهرستان فردیس:

شهرستان فردیس با کمبود بیش از ۵۰ مدرسه مواجه است

کرج (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش ناحیه دو کرج و شهرستان فردیس بیان کرد شهرستان فردیس با کمبود بیش از ۵۰ مدرسه مواجه است. حدود ۴۰ مدرسه ظرفیت کلاس ۴۵ نفره دارد که در نهضت مدرسه‌سازی احداث ۲۵ مدرسه برای این شهرستان پیش‌بینی شده است.

کد مطلب: ۱۲۷۰۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
شهرستان فردیس با کمبود بیش از ۵۰ مدرسه مواجه است

ابوالحسن معظمی گودرزی، سرپرست آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج و شهرستان فردیس در سی و هفتمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان فردیس که با حضور اعضا در محل سالن جلسات فرمانداری کرج برگزار شد، با اشاره به ابلاغ حضوری شدن مدارس در هشتم فروردین ماه امسال، گفت: در ایام تعطیل تا قبل از چهاردهم فروردین ماه مقدمات حضور دانش آموزان در مدارس فراهم شد و روز ۱۴ فروردین مدارس با ظرفیت ۷۰ درصد، آموزش حضوری را آغاز کردند.

وی اضافه کرد: برای برگزاری کلاس‌های حضوری در دوره‌های متوسطه اول و دوم مشکل خاصی نداشتیم. اما مدارس ابتدایی با توجه به تراکم جمعیت دانش آموزی و حجم کلاس‌‍های ۴۵ نفره، با نگرانی والدین برای حضور دانش آموزان در کلاس مواجهه هستیم.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان فردیس، با بیان اینکه ما در شهرستان با فقر سرانه آموزشی مواجهیم، گفت: سرانه آموزشی در فردیس ۱/۸ متر، در استان البرز ۳ متر، در کشور ۵ متر و استاندارد سرانه آموزشی ۸ متر است و فردیس در آخرین رده سرانه کشوری قرار دارد.‌ در حدود ۴۰ مدرسه در فردیس کلاس‌ها با ظرفیت ۴۵ نفر برگزار می شود و خانواده ها برای حضور دانش آموزان در کلاس‌ها نگرانند.

وی اضافه کرد: بخش مشکین دشت نسبت به فردیس شرایط بهتری در سرانه آموزشی دارد اما در مجموع شهرستان فردیس در فقر سرانه آموزشی به سر می‌برد.

این مقام مسؤول به موج نگرانی که فضای مجازی در خصوص واکسیناسیون به والدین دانش آموزان ابتدایی منتقل شده است، اشاره کرد و گفت: طبق آمار بیش از ۹۳ درصد از همکاران فرهنگی و دانش آموزان بالای ۱۲ سال واکسینه شده اند. اما این نگرانی برای والدین دانش آموزان ابتدایی وجود دارد که بدون هماهنگی آنها واکسیناسیون دانش آموزان ابتدایی در مدارس انجام شود که این امر اتفاق نخواهد افتاد.

وی با اشاره به نزدیکی ایام هفته معلم، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نباید برای گرامیداشت هفته معلم پیشقدم شود و کرامت و جایگاه والای معلم را از این طریق تضعیف کند. این امر باید با همکاری بین دولتی و در محلات به صورت مردمی و مسجد محور انجام شود.

معظمی گودرزی در ادامه افزود: معلمان نمونه باید به طور ویژه دیده شوند، از مجموع ۴۶۰۰ معلم موجود در شهرستان فردیس، آثار آنها به ویژه در تدریس مجازی بررسی شده که ۲۱۹ نفر در مرحله منطقه ای انتخاب شدند و ۱۵ نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند. اگرچه آموزش و پرورش از همه معلمان برای روز معلم تقدیر می‌کند اما تقاضا داریم تمهیدات لازم برای نصب تصویر معلمان نمونه در نقاط مختلف شهر فراهم شود.

خبرنگار؛ ژیلا تهمورسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار