مدیرکل آموزش و پرورش:

۳۰ پروژه آموزشی تا مهرماه در البرز به بهره‌برداری می‌رسد

کرج (پانا)- سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد ۳۰ پروژه آموزشی تا مهرماه سال جاری با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

کد مطلب: ۱۲۱۱۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد
۳۰ پروژه آموزشی  تا مهرماه  در البرز به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش البرز، سالار قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش استان در کمیته عمران آموزش و پرورش اظهارکرد: با افتتاح این پروژه ها ۲۷۱ کلاس درس به مجموع کلاس های درس البرز افزوده می شود.

وی خاطرنشان کرد: هزینه این پروژه ها از محل اعتبارات دولتی و کمک های خیرین تامین شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش با اشاره به اینکه البرز به دلیل مهاجرت پذیری با رشد بالای جمعیت دانش آموزی روبروست، یادآور شد: این استان به لحاظ پایین بودن سرانه فضای آموزشی بعد از استان سیستان و بلوچستان، به همراه تهران و آذربایجان غربی جزو چهار استان زیرخط فقر سرانه آموزشی کشور است.

قاسمی ادامه داد: درمانگاه بزرگ فرهنگیان کرج نیز به زودی با هدف خدمت در عرصه بهداشت و سلامت به معلمان استان البرز آماده بهره برداری می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز نیز گفت: ساخت چهار هزار کلاس درس در این استان توسط خیرین نیک اندیش با زیربنای ۲۵۱ هزار و ۶۵۴ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۳۴۰ میلیارد تومان ستودنی است.

محمد دلاوریان ادامه داد: خیرین مدرسه ساز با اقدامات عمرانی - آموزشی مروج فرهنگ مشارکت در جامعه هستند به گونه ای که با اقدام معنوی خود موجب شدند تا استانداردهای آموزشی در کشور از جمله البرز ارتقا یابد.

وی گفت: رشد مهاجرت ها، کمبود شدید فضای آموزشی و فرسودگی ۳۵ درصد از مدارس البرز سبب شده تا این استان همواره با تراکم دانش آموزی در کلاس ها مواجه شود.

دلاوری تصریح کرد: با وجود افزایش اعتبارات نسبت به گذشته اما همچنان به واسطه مهاجرت با فقر آموزشی در استان البرز روبرو هستیم.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس اضافه کرد: استان البرز به لحاظ سرانه فضاهای آموزشی در پایین ترین رتبه کشوری قراردارد.

وی همچنین در پایان تاکید کرد: باتوجه به این کمبود، امسال نیز مانند سال گذشته اعتبار مناسبی برای البرز در نظر گرفته شده است تا بخشی از کمبود فضاهای این استان جبران شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار