البرز ۳۵ پروژه آموزشی درحال ساخت دارد

کرج (پانا) - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس البرز اعلام کرد که ۳۵ پروژه آموزشی درقالب خیرساز- مشارکتی با هدف کاهش مشکلات آموزشی دراین استان در دست اجرا است.

کد مطلب: ۱۰۹۶۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد
البرز ۳۵ پروژه آموزشی درحال ساخت دارد

به گزارش ایرنا،محمد دلاوریان اظهار کرد: خیرین نیک اندیش برای ساخت این پروژه ها تاکنون حدود ۷۸۰ میلیارد ریال تعهد کرده اند.

وی با اشاره به اینکه البرز پایین ترین سرانه آموزشی کشور را دارد، خاطرنشان کرد: با وجود افزایش ۷ برابری اعتبارات از سال ۹۷ تاکنون اما این استان به دلیل مهاجرت پذیری بالا همچنان با فقرآموزشی مواجه است.

دلاوریان بیان کرد: استان البرز از نظر فضای آموزشی در جایگاه آخر سرانه فضای آموزشی قرار دارد، زیرا سرانه فضای آموزشی استان البرز ۳.۸متر مربع به ازای هردانش آموز است، درحالی که سرانه متوسط کشور ۵.۲۱ است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد مدارس البرز در طول ۲۲ سال گذشته توسط خیرین نیک اندیش ساخته شده است، دولت تدبیر و امید نسبت به تامین و افزایش اعتبارات دولتی در بخش پروژه های آموزشی نگاه ویژه ای داشته است.

دلاوریان اضافه کرد: درسال تحصیلی جدید، ۱۸۰ کلاس درس در قالب ۲۰ پروژه آموزشی خیری - مشارکتی تکمیل و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی افزایش رشد جمعیت دانش آموزی را در هر سال تحصیلی بیش از ۱۲ هزار نفر ذکر کرد و یادآور شد: در هر سال تحصیلی البرز به ۴۰۰ کلاس درس جدید نیاز دارد.

وی ادامه داد: ایجاد بستر آموزشی مناسب برای دانش آموزان در استان البرز نیاز به مشارکت همه مردم با هرتوان مالی درطرح آجربه آجردارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز عنوان کرد: با توجه به کمبود شدید فضای آموزشی و فرسودگی ۳۵ درصدی مدارس این استان به مشارکت بالای خیرین کشوری و افزایش سطح اعتبارات دولتی نیاز داریم.

دلاوریان تاکید کرد: میزان مشارکت در ساخت و تکمیل پروژه های آموزشی در استانی همانند البرز که دانش آموزانش از کمبود فضای آموزشی رنج می برند، باید بالا برود تا میانگین تراکم دانش آموزی در کلاس های درس در آن کاهش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار