فرماندار رزن:

ثبت رازیانه به نام «رزن» مهمترین مطالبه کشاورزان است

همدان (پانا) - فرماندار رزن از پیگیری ایجاد سه شهرک صنفی در شهرستان رزن بدون تخصیص اعتبار دولتی خبر داد و گفت ایجاد مرکز تحقیقات گیاهان دارویی و ثبت رازیانه به اسم شهرستان رزن یکی از مهمترین مطالبات کشاورزان این شهرستان است.

کد مطلب: ۱۲۷۰۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
ثبت رازیانه به نام «رزن» مهمترین مطالبه کشاورزان است

علی‌اصغر غفاری آثار در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان رزن از فعالیت 17 واحد دانش بنیان با اشتغال 178 نفر به صورت مستقیم خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از 37 میلیارد تومان این واحدها فروش داشته اند.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت گلخانه‌های شهرستان رزن بالغ بر 37 هکتار است، گفت: تاکنون بالغ بر 77 هکتار زمین و منابع آب برای ایجاد گلخانه در شهرستان رزن آماده شده که ادامه این روند نیازمند پرداخت تسهیلات است.

فرماندار رزن با تصریح بر اینکه در صورت پرداخت تسهیلات تا 6 ماه آینده سطح گلخانه‌های رزن به 100 هکتار افزایش خواهد یافت، یکی از مسائل حوزه کشاورزی این شهرستان را ضرورت تسریع در تعیین تکلیف چاه‌های مشاع دانست و افزود: در صورت حل این مشکل نیز تا دو سال آینده سطح زیر کشت گلخانه ای به 200 هکتار افزایش خواهد یافت.

این مسؤول در ادامه، تأخیر در صدور اسناد مالکیت رسمی، راه دسترسی به واحدهای کشاورزی، عدم‌هماهنگی بین نظام مهندسی کشاورزی و دامپزشکی، زمان‌بربودن صدور مجوز تغییر کاربری اراضی، تمدید پروانه‌های کشاورزی و حل مشکل مجتمع فولاد خرس سفید شمال، توسعه سیمان اکباتان با 400 تن ظرفیت تولید و 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، کارخانه آهک و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی که ظرفیت لازم را دارند را از جمله درخواست‌های شهرستان رزن در راستای حمایت از تولید و ایجاد اشتغال عنوان کرد.

فرماندار رزن، از پیگیری ایجاد سه شهرک صنفی در شهرستان رزن بدون تخصیص اعتبار دولتی خبر داد و گفت: مشاغل خرد و کوچک در این سه شهرک صنفی جمع خواهند شد و تسهیلات مناسبی در اختیار این واحدها قرار خواهد گرفت.

غفاری‌آثار افزود: ایجاد مرکز تحقیقات گیاهان دارویی و ثبت رازیانه به اسم شهرستان یکی از مهمترین مطالبات کشاورزان شهرستان رزن است.

وی با اشاره به طرح توسعه برخی واحدهای تولیدی شهرستان رزن گفت: شرکت سیمان اکباتان با سرمایه‌گذاری 500 میلیارد تومان، شرکت بینا رزن از جمله واحدهایی هستند که نیازمند دریافت تسهیلات برای توسعه هستند.

فرماندار رزن یکی از ظرفیت‌های شهرستان را فرش بافی و کیف دوزی عنوان کرد و گفت: فقط در دو روستای شهرستان 900 بافنده فرش وجود دارد و 80 درصد از اهالی یکی از روستاهای شهرستان در کیف دوزی فعالیت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار