اله‌یار صیادمنش:

قیاس ما برای بازی با امریکا نباید اتفاقات 24 سال قبل باشد

تهران (پانا) - ملی‌پوش فوتبال ایران معتقد است تیم ملی در جام جهانی در گروه سختی قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۲۶۸۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
قیاس ما برای بازی با امریکا نباید اتفاقات 24 سال قبل باشد

اللهیار صیاد منش بازیکن ملی پوش کشورمان که مقابل تیم ملی لبنان برای اولین بار در ترکیب اصلی به میدان رفت، در رابطه با شرایط تیم ملی کشورمان و قرعه‌ای که در جام جهانی 2022 قطر نصیب ایران شد، با روزنامه ایران ورزشی گفت‌و‌گویی اختصاصی انجام داد. حرف‌های اللهیار از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا او حالا دیگر یکی از بازیکنان آینده‌دار ایران به حساب می‌آید و حتما دراگان اسکوچیچ قصد سرمایه‌گذاری بر روی این بازیکن را دارد. ماحصل این گفت‌وگو را بخوانید:

بالاخره بازیکن فیکس تیم ملی شدی. در این رابطه چه صحبتی داری؟

بازی در تیم ملی آرزوی هر بازیکنی است. من هم مدت‌ها در تیم ملی بازی کردم اما بازی به شکل ثابت یکی از هدف‌های‌ اصلی من در فوتبالم بود که خدا را شکر به آن رسیدم و از این بابت واقعاً خوشحالم.

از شرایط بازی‌ مقابل لبنان وصعود به عنوان سر گروه به جام جهانی صحبت می‌کنی؟

در نیمه اول بازی‌ با لبنان، به‌دلیل اینکه حریف بازی بسته‌ای را ارائه می‌داد، کارمان به مشکل بر خورد اما در نیمه دوم، بازی بهتری را ارائه دادیم و به گل هم رسیدیم. چه بسا می‌توانستیم لبنان را هم با گل‌های بیشتری شکست بدهیم اما برای ما مهم سه امتیاز بود که به آن رسیدیم. درواقع ما بهترین نمایش خودمان را ارائه دادیم و در سوی دیگر هم تیم امارات، کره جنوبی را برد تا ما دوباره به صدر برگردیم؛ نکته‌ای که استحقاقش را داشتیم و با تمام احترامی که برای کره قائل هستم باید بگویم که ما برای صدر نشینی حتماً مستحق‌تر از آنها بودیم که سزاوارانه هم به خواسته‌مان رسیدیم.

در خصوص همگروهی با امریکا و انگلیس و همچنین بازی با برنده اسکاتلند، ولز یا اوکراین چه نظری داری؟

هیچ گروه راحتی در جام جهانی وجود ندارد و همه می‌دانند که بهترین تیم‌های جهان در جام جهانی حاضر شده‌اند. از این‌رو، به نظرم تیم ما در گروه مناسبی قرار گرفته است. البته در میدان باید بهترین عملکرد را داشته باشیم و بهترین نتیجه ممکن را کسب کنیم.

در بازی اول، باید با تیم ملی انگلیس بازی کنیم. از آنجا که تو در هال سیتی و کشور انگلیس بازی می‌کنی، قطعا این دیدار برای تو می‌تواند، یک بازی خاص باشد. قبول داری؟

بله، بازی با انگلیس برای من که در لیگ انگلیس بازی می‌کنم، یک دیدار مهیج وچالشی بزرگ است. اتفاقاً هواداران هال سیتی هم به جهت لطفی که به من دارند از این قرعه ابراز خوشحالی داشتند و به من می‌گویند امیدوارند بهترین عملکرد را در بازی مقابل انگلیس داشته باشم.

بازی‌مان مقابل امریکا را چگونه می‌بینی؟ فکر می‌کنی به مانند 24 سال پیش، می‌توانیم باز هم از سد این تیم در جام جهانی بگذریم؟

ملاک ما برای بازی مقابل امریکا نباید اتفاقات گذشته باشد. چه بسا که شرایط دو تیم نسبت به 24 سال قبل، خیلی فرق کرده است و امریکا هم تیم خوبی دارد. آنها چند بازیکن ملی پوش در لیگ انگلیس و کشورهای صاحب‌نام دیگر دارند. از سوی دیگر، در تیم ملی ما هم بازیکنان خوب بسیاری همراه با لژیونرهای متعدد حضور دارند. به همین دلیل ما هم از تیمی با بازیکنانی بزرگ که تجربه بین‌المللی زیادی دارند، بهره می‌بریم. به همین دلیل با تمام قدرت در قطر بازی می‌کنیم تا طلسم صعود نکردن از گروه‌مان در جام جهانی را بشکنیم و برای ایران افتخارآفرین شویم.

تو دوست داشتی در چه گروهی قرار می‌گرفتیم و با چه تیم‌هایی بازی می‌کردیم؟

من دوست داشتم در گروهی باشیم که برزیل یا فرانسه یا انگلیس حضور داشته باشند اما اگر به طور خاص‌ بخواهم حرف بزنم؛ دوست داشتم با تیم ملی برزیل بازی کنیم چون سبک بازی نیمار را واقعاً دوست دارم و از بازی مقابل چنین بازیکنانی واقعاً لذت بیشتری می‌برم.

در جام جهانی جدا از نیمار چه بازیکن دیگری را دوست داری؟

سبک بازی سادیومانه را واقعاً دوست دارم و از بازی او و نیمار واقعاً لذت می‌برم.

تیم هال سیتی در لیگ دسته اول انگلیس اصلاً شرایط خوبی ندارد. از این موضوع نگرانی نداری؟

هدف‌ امسال مسئولان باشگاه این است که در لیگ دسته اول بمانیم. به‌دلیل فاصله کمی که داریم اصلاً سقوط نمی‌کنیم و در لیگ دسته اول می‌مانیم. ان شاءا... در لیگ بعدی هدف اصلی‌مان را دنبال می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار