سخنگوی دولت در گفت‌وگو با پانا؛

دولت مردمی کشور را تک گزینه‌ای اداره نخواهد کرد

نگاه دولت به ارتباط متوازن با همه کشورها است/ دولت تلاش می‌کند تا سیاست‌های ناکارآمد گذشته را برای کاهش مشکلات معیشتی مردم اصلاح و بازبینی کند/ وعده ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال با سرعت در حال پیشرفت است

تهران (پانا) - سخنگوی دولت درباره بهبود معیشت مردم گفت دولت تلاش می‌کند تا سیاست‌های ناکارآمد گذشته را اصلاح و بازبینی کند و زمینه استفاده بهینه منابع در جهت کاهش مشکلات معیشتی مردم فراهم شود.

کد مطلب: ۱۲۶۸۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
دولت مردمی کشور را تک گزینه‌ای اداره نخواهد کرد

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در گفت‌و‌گو با پانا درخصوص مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: «دولت سیزدهم در حالی سال ۱۴۰۰ را سپری کرد که چالش مقابله با ویروس منحوس کرونا و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی را به عنوان مهم‌ترین چالش‌ها، پیش رو داشت. تورم و عدم ثبات ارز از مشکلات ریشه‌ای اقتصاد بود که دولت برای آن‌ها اقداماتی را اجرا کرد و ثبات نسبی در بازار ارز ایجاد شد. همچنین دولت از عوامل اصلی خلق تورم جلوگیری کرد. عوامل اصلی تورم به کاهش کسری‌های بودجه و خلق پول بازمی‌گردد که دولت سیزدهم در حد توان در چارچوب بودجه‌ای که دولت قبل لایحه‌اش را داده و به تصویب مجلس رسیده بود در حد ظرفیت‌های قانونی موجود، از خلق پول جلوگیری کرد. ما نمی‌گوییم تورم از بین رفته است اما معتقدیم شیبی که با سرعت زیادی در حال افزایش بود، مهار شد و سرعت رشد کاهش پیدا کرد.»

وی به حل مشکلات صنعت و تجارت اشاره کرد و افزود: «در طول فعالیت دولت سیزدهم، ۵۰ درصد به ترانزیت ترافیک دیتای کشور افزوده شد، ترانزیت ریلی با یک‌میلیون و نهصد هزار تن رکورد شکست و ترانزیت گاز سالانه ۲میلیارد مترمکعب بسته شد. مزایای اقتصادی، امنیتی و دیپلماتیک و افزایش پایداری مصارف داخلی، از جمله آثار قراردادهای ترانزیتی است.»

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: «با همکاری دولت و مجلس، یکی از درخواست‌های قدیمی فرهنگیان، یعنی نظام رتبه‌بندی معلمان نهایی شد. پس از تصویب این لایحه در مجلس، رئیس‌جمهوری قانون نظام رتبه‌بندی معلمان را در روز بیست‌وسوم اسفند برای اجرا ابلاغ کرد. روال قانونی تنظیم آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان نیز باید طی شود. دولت منابعی را در بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی کرده است اما جزئیات قانون و شیوه اجرا باید در آیین‌نامه تدوین شود.»

وعده ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال با سرعت در حال پیشرفت است

وی درباره وعده ساخت ۴میلیون مسکن نیز گفت: «وعده ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال با سرعت در حال پیشرفت است. فرایند ثبت‌نام اولیه با درخواست بیش از ۵ میلیون نفر پایان یافته و برای حدود یک میلیون واحد مسکونی زمین تامین شده و عملیات اجرایی ساخت ۸۷۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است.»

بهادری جهرمی درباره سفرهای استانی رئیس‌جمهوری هم گفت: «در ۲۰۰روز از آغاز به کار دولت جدید، رئیس‌جمهور ۱۸بار به سفر استانی رفت و از نزدیک مشکلات مردم شهرهای مختلف را لمس کرد. از خوزستان و لرستان تا گرگان و مازندران. از ۱۹۳ دستور رئیس‌جمهور، ۱۲۵مورد در دست اقدام و ۶۸ مورد در دست پیگیری است و بیش از ۱۵هزار میلیارد تومان تخصیص صادر شده است.»

سخنگوی دولت از عزم جدی‌تر دولت در سال جدید برای بهبود معیشت مردم خبر داد و گفت: «دولت تلاش می‌کند تا سیاست‌های ناکارآمد گذشته را اصلاح و بازبینی کند و زمینه استفاده بهینه منابع در جهت کاهش مشکلات معیشتی مردم فراهم شود و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ با تنظیم لایحه جدید بودجه، گام‌های موثرتری برای رفاه مردم برداشته شود.»

وی گفت: «علیرغم استمرار تحریم‌های ظالمانه دشمن، وضعیت ارز و درآمدهای دولت و همچنین فروش نفت در وضعیت مناسب‌تری نسبت به گذشته قرار گرفته است و دولت مردمی نشان داده، کشور را تک گزینه‌ای اداره نخواهد کرد و از همه مسیرها برای حل مشکلات کشور اقدام خواهد کرد.»

بهادری جهرمی اضافه کرد: «نگاه رئیس‌جمهوری و دولت به ارتباط متوازن با همه کشورها و خصوصا با همسایگان است و در مدتی که از استقرار دولت گذشته، ارتباطات خوبی به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و تجاری با کشورهای منطقه برقرار شده است. این ارتباطات باعث شده تا فضای تحریم‌ها شکسته شود و افق‌های روشنی برای تجار و تولیدگنندگان کشور ایجاد شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار