استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

رسانه‌ها به دنبال امیدآفرینی در جامعه باشند

یاسوج (پانا) - استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به استان گفت رسانه‌ها امید و نشاط در جامعه ایجاد کنند.

کد مطلب: ۱۲۶۳۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
رسانه‌ها به دنبال امیدآفرینی در جامعه باشند

سید علی احمدزاده در نشست مشترک اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب رسانه با اشاره به نقش رسانه‌ها در توسعه استان گفت: رسانه‌ها با بینش و افکار مردم آشنا هستند و در جهت مطالبات آنها قلم می‌زنند اگر رسانه‌ها نباشند کسانی که از شما نیستند تلاش می‌کنند از مطالبه به حق مردم سوءاستفاده کرده و جامعه را به تنش بکشانند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات فراوانی که استان دارد، گفت: همه این مشکلات در یک مقطع کوتاه برطرف نمی‌شود تلاش می‌کنیم تا بخشی از محرومیت‌ها رفع شود لذا نیازمند کمک رسانه‌ها برای ایجاد امید و نشاط به جامعه و مردم هستیم.

وی ادامه داد: بودجه سالانه استان کهگیلویه و بویراحمد دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است به غیر از این از سایر منابع اعتباراتی اختصاص داده می‌شود، در سفر رئیس جمهور هم اعتباراتی به استان اختصاص داده شد.

وی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان در نظر گرفته شده گفت: در دیدار با رئیس جمهور اشاره کردیم که همه بخش‌های استان در سفر دیده نشده رئیس جمهور هم گفتند هر جایی که در سفر دیده نشده مطرح شود تا دوباره اختصاص داده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سفر رئیس جمهور جاده‌های روستایی دیده نشده که درخواست دادیم و ۲۰۰ میلیارد تومان به راه‌های روستایی اختصاص داده شد.

وی با اشاره به رقم دو هزار میلیارد تومانی که دولت خارج از بودجه ۱۴۰۱ برای رفع مشکلات در اختیار استانداران قرار می‌دهد، گفت: امیدوارم با نگاه ویژه دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد عمران و آبادانی و ایجاد اشتغال و در مجموع رشد و توسعه همه جانبه استان باشیم.

استاندار از برنامه‌های دولت برای تبدیل گچساران به منطقه ویژه اقتصادی خبر داد و افزود: درخواست دادیم که ۹۰ درصد پذیرفتگان در آزمون پتروشیمی بومی باشند که تاکنون که نتایج اعلام شده ۷۵ درصد قبولی‌ها از استان کهگیلویه و بویراحمد است.

احمدزاده در ادامه با بیان اینکه دومین درخواستم از رسانه‌ها حمایت است، گفت: به جای به حاشیه بردن استاندار و مدیران از آنها حمایت کمک کنید، البته هر جایی از من انتقاد شد سعی کردم اصلاح کنم.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: رسانه‌ها به جای پرداختن به حواشی مطالبه کشوری داشته باشند هنوز استان نیازمند جاده‌سازی، آب‌رسانی، ایجاد اشتغال و اجرای طرح و پروژه است، اگر درگیر حواشی شویم به این کارها نمی‌رسیم.

احمدزاده در خصوص مطالبه اصحاب رسانه در خصوص معیشت آنها گفت: اصحاب رسانه می‌توانند از مزایای طرح ملی مسکن بهره‌مند کنند، ضمن اینکه مشکلات آنها به من منعکس شود.

وی خطاب به اصحاب رسانه با بیان اینکه از نقد منصفانه حمایت می‌کند، اما از دروغ پردازی برخی رسانه‌ها گلایه‌مند است، گفت: فردی در لیست ما برای مدیریت سازمانی نبوده اما برخی رسانه‌ها به دروغ به آن موضوع پرداختند و ذهن مردم را مغشوش کردند.

وی با اشاره به اینکه از مدیران خواستم جهادی پای کار باشند، افزود: از رسانه‌هایی که به مناطق محروم استان سفر می‌کنند و قبل از اینکه ما ورود کنیم ورود کرده و مشکلات را انعکاس می‌دهند سپاسگزارم.

استاندار با بیان اینکه با اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار راه‌ روستایی مور زرد احداث و از بن‌بست خارج می‌‌شود، گفت: گازرسانی به زیلایی به یک آرزو تبدیل شده بود که کلنگ این پروژه به زمین زده شد، ضمن اینکه تلاش می‌کنیم گاز به سیلاب و کلوار هم برده شود.

وی با بیان اینکه شرمنده‌ام که بگویم استان کهگیلویه و بویراحمد در برخی آسیب‌های اجتناعی رتبه اول کشور را دارد، افزود: دلیل این آسیب‌های اجتماعی همین ایجاد ناامیدی در جامعه و بین مردم است.

استاندار از اختصاص اعتبار برای اتمام خانه مطبوعات در سال آینده خبر داد و تصریح کرد: مقام معظم رهبری جهاد تبیین را یک تکلیف دانستند از اصحاب رسانه می‌خواهم در این زمینه ورود کنند، ضمن اینکه قرارگاه جهاد تبیین توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی و روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شود.

در ادامه این نشست اصحاب رسانه به بیان نظرات، پیشنهادات و سوالات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار