امام جمعه شهرستان پردیس:

جنگ در اوکراین نمایشگاه تناقضات رفتار غرب در مواجهه با حوادث جهان است

پردیس (پانا) - امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به جنگ در اوکراین گفت این جنگ را باید نمایشگاه تناقضات رفتاری غرب در مواجهه با حوادث جهان نامید و این تناقضات البته در ذات تمدن غربی و تمدن آمریکایی نهفته است.

کد مطلب: ۱۲۶۲۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد
جنگ در اوکراین نمایشگاه تناقضات رفتار غرب در مواجهه با حوادث جهان است

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی در آئین نماز جمعه این هفته که در مسجد الغدیر شهرستان پردیس برگزار شد، تصریح کرد: نژادپرستی اساساً زیرساخت اصلی شکل‌‌گیری تمدن غرب و رژیم مافیایی آمریکا است. این تمدن اگرچه کوشیده است این تناقضات را در لفافه رفتارهای ظاهرفریب و اغواگر بَزَک کند، اما جنگ در اوکراین این تناقضات را برای جهانیان به رخ می‌کشد و افشا می‌کند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه شعبان گفت: نوع دعاها، اذکار، استغفارها و مناجات‌هایی که در ماه شعبان وارد شده، بسیار خاص و ویژه است. صلوات تمام حس‌های زیبای انسان را نسبت به اهل‌بیت(ع) زینت می‌دهد.

امام جمعه شهرستان پردیس با بیان عبادت‌های مختلفی که برای ماه شعبان وارد شده است، تصریح کرد: مهم‌ترین عبادت در این ماه بزرگ، استغفار است؛ اگر استغفار نباشد، نفس دائماً آلودگی جمع می‌کند. کسی که استغفار ندارد، آلودگی‌هایش را در طول روز پاک و جبران نمی‌کند، این عفونت‌ها جمع می‌شود و شخص خشن، متجاور، فضول، بدبین، غیبت‌کننده، تهمت زننده می‌شود.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: مناجات شعبانیه از لطافت بسیار زیادی برخوردار است و مضامین بی‌نظیری دارد. مناجات شعبانیه نفس انسان را بسیار زیبا تخلیه می‌کند و آرامش بسیار زیاد و زیبایی را به نفس می‌ دهد.

وی با اشاره به 26 اسفند سالروز رحلت یادگار امام حجت ‌الاسلام والمسلمین حاج سیداحمد خمینی اظهار کرد: سید احمد خمینی ناکامی دشمنان را در اطاعت از رهبری می‌دانست و همیشه توصیه می‌کرد که ما موظف هستیم پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کنیم و اگر یک روزی از پشت سر ولی فقیه کنار برویم مرتکب گناه بزرگی شده‌ایم.

حسینی با اشاره به 22 اسفند روزی که به فرمان امام خمینی (ره) بنیاد شهید انقلاب اسلامی تاسیس شد، گفت: زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت یعنی جهاد کبیر در برابر نفوذ دشمنان؛ دشمنانی که همه چیز را برای خود و با محاسبه شخصی می‌سنجند؛ برای همه‌چیز یک قیمت اسکناسی و پولی قائلند و آن، به دست آوردن آن پول است؛ بنابراین برای مقابله با این فرهنگِ غربیِ فردگرا، باید فرهنگ شهادت را زنده نگه داریم. همان فرهنگی که تمام معادلات پیچیده و سنگین استکبار جهانی را در هم کوبیده است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های احیای فرهنگ شهادت، اردوهای راهیان نور است تا فرزندان این خاک و بوم راز موفقیت و توکل و بصیرت و شجاعت و ولایت‌مداری و دینداری و معنویت جوانان هشت سال دفاع مقدس را ببینند و بشنوند و بدانند که دشمنان امروز همان دشمنان دیروز هستند اما خبیث‌تر و ذلیل تر شده اند.

امام جمعه شهرستان پردیس با تبریک به مناسبت ۱۱ شعبان ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان تصریح کرد: وقتی صحبت از جوان به میان می‌آید باید دید دشمن چه نگاه و برنامه‌ای برای جوان ایران عزیزمان دارد.

حسینی با اشاره به درخشش جوانان ایرانی اظهار کرد: ما کم نداشتیم از اینکه غربی ها و آمریکایی‌ها که جوان ایرانی را فقط به عنوان کارگر خودشان می‌دانستند و نمی‌گذاشتند جوان ایرانی تخصص داشته باشد. همچنین کم نداشتیم که مهندسین و متخصصین خارجی به علت تحریم و اجازه ندادن آمریکا به حضورشان در ایران، ایران را ترک کردند و فکر می‌کردند که با رفتنشان ایران زمین خواهد خورد اما به برکت انقلاب اسلامی امروز جوانان ایرانی به رتبه‌های بالای علمی رسیده‌اند.

خبرنگار: سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار