بینایی دختر بچه تبریزی، قربانی انفجار ترقه

تبریز(پانا) - سخنگوی اورژانس آذربایجان‌ شرقی از بین رفتن بینایی یک چشم دختر ۹ ساله در تبریز را حاصل  انفجار مواد محترقه عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۱۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
بینایی دختر بچه تبریزی، قربانی انفجار ترقه

به گزارش روابط عمومی اورژانس مرکز آذربایجان شرقی، وحید شادی نیا افزود: شب گذشته با اعلام حادثه انفجار مواد محترقه بلافاصله کارشناسان اورژانس به محل اعزام شدند و دختر بچه ای را که از ناحیه چشم راست دچار آسیب شدید شده بود، به بیمارستان منتقل کردند.
وی ادامه داد: متاسفانه طبق نظر پزشکان این عارضه جدی بوده و بینایی چشم راست کودک از بین رفته است.

وی با تاکید بر اینکه ماده محترقه بی خطر وجود ندارد گفت: ضروری است والدین، کودکان خود را از خطرات مواد محترقه آگاه سازند.
با نزدیک شدن به پایان سال، تهیه و منفجر کردن مواد محترقه به عنوان بدعت مذموم در شهرستان‌های مختلف آذربایجان شرقی به ویژه کلان شهر تبریز رونق می‌گیرد و همه ساله ده‌ها نفر بر اثر آن دچار آسیب‌های جدی شده و حتی فوت می کنند.
با وجود اینکه ماموران انتظامی استان هر ساله مقادیر زیادی مواد محترقه را توقیف و ضبط و کشف می کنند اما همچنان خرید و فروش انواع ترقه در معابر عمومی و مغازه ها بدون هیچ محدودیتی ادامه دارد و همین موضوع باعث افزایش خسارت های جانی و مالی ناشی از انفجار مواد محترقه در چهارشنبه آخر سال و حتی سایر روزها می شود.

کارشناسان مسائل اجتماعی معتقدند نباید نقش بازدارندگی خانواده ها را در این میان نادیده گرفت. والدین باید بیش از پیش مراقب رفتارها و ارتباطات فرزندان خود باشند تا اتفاق ناگواری در روزهای پایانی سال برای آنها نیفتد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار