علی جوادی*

مأموریت‌های دوره گذار

به چشم بر هم زدنی، دوشنبه 30 آبان 1401 فرا می‌رسد. دقیقاً 260 روز دیگر. مدیرانی که شهاب عزیزی خادم رئیس فدراسیون را عزل کردند، تا آخرین روز آبان سال آینده مأموریت‌های فراوانی دارند که مشخص نیست بتوانند از همه آنها سربلند و روسفید بیرون بیایند.

کد مطلب: ۱۲۶۱۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد

هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال که بلافاصله بعد از عزل عزیزی خادم دچار افتراق رأی شد، سال را با برگزاری دو بازی تشریفاتی تیم ملی آغاز خواهد کرد و پس از آن آماده برگزاری مجمع فدراسیون خواهد شد. اعضای هیأت رئیسه برای آنکه مجمع اردیبهشت را با کمترین حاشیه برگزار کنند، جلسه‌ای با رؤسای هیأت‌های فوتبال داشته و 28 رئیس هیأت از 32 رئیس استانی را توجیه کردند. رؤسای هیأت‌ها نقشی غیر قابل انکار در مجامع انتخاباتی دارند و به اضافه مدیران باشگاهی باید در مجمع اردیبهشت به عزل عزیزی خادم رأی دهند.

اگر آن مجمع در نهایت به عزل عزیزی منجر شود، تازه کار هیأت رئیسه آغاز خواهد شد.

بر خلاف باور برخی از کارشناسان، در خوشبینانه‌ترین حالت، مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال بعد از جام جهانی برگزار خواهد شد پس تمام توصیه‌های لازم در مورد جام جهانی را باید به همین هیأت رئیسه گفت که دوره ‌گذار را تا انتخاب رئیس 3 ساله فدراسیون فوتبال سپری خواهد کرد.

تدارک لازم برای تیم ملی، برگزاری دیدارهای تدارکاتی لازم و تمرکز روی حریفان تیم ملی (که در قرعه‌کشی 12 فروردین مشخص خواهند شد) مهم‌ترین وظیفه مدیران فعلی فوتبال ایران است که هنوز نمی‌دانیم می‌خواهند با اسکوچیچ ادامه دهند یا خیر.

تمامی برنامه‌های مرتبط با تیم ملی از جمله تشکیل ستاد جام جهانی و اعزام نمایندگان رسانه‌ها به جام جهانی، حمایت کامل از تیم ملی امید برای برگزاری دیدارهای این تیم در ازبکستان و همین‌طور معرفی سرمربیان دو تیم ملی نوجوانان و جوانان از دیگر مأموریت‌های مدیران فعلی است و امیدواریم آنقدر توانمند باشند که همه این مأموریت‌ها را به بهترین شکل آن انجام دهند.

*روزنامه‌نگار

منبع: ایران ورزشی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار