رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش:

سیستان و بلوچستان نیازمند توسعه در بخش نیروی انسانی وساماندهی پست های سازمانی است

زاهدان (پانا) - رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اصلاح ساختار سازمانی در اولویت کار ما قرار دارد، گفت در استانی مانند سیستان و بلوچستان که با رشد فزاینده جمعیت دانش آموزی و کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی روبروست نگاه وزارت متبوع توسعه در بخش نیروی انسانی و ساماندهی پست های سازمانی است.

کد مطلب: ۱۲۶۰۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد
سیستان و بلوچستان نیازمند توسعه در بخش نیروی انسانی وساماندهی پست های سازمانی است

عباس نجار در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل و شورای معاونان ادارات شهرستان ها و مناطق استان اظهار کرد: در بازدید میدانی که از برخی نقاط استان داشتیم کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی به وضوح قابل مشاهده است.

نجار با بیان اینکه بازدید میدانی سبب می شود تا مشکلات را بهتر مدیریت کنیم، افزود: مشکلات موجود در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در این بازدیدها در سه موضوع نیروی انسانی، فضای آموزشی و مدیریت مدارس عشایری و روستایی قابل دسته بندی است.

وی تصریح کرد: میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور برای هر دانش آموز ۵.۵ متر مربع است در حالی که این میانگین در سیستان و بلوچستان ۳.۲ متر مربع است که باید با تلاش مضاعف و برنامه ریزی این اختلاف را به حداقل برسانیم.

نجار خاطر نشان کرد: رشد ۱۰ ساله جمعیت دانش آموزی در سیستان و بلوچستان نشان می دهد این جمعیت به شدت در حال افزایش است به طوری که تا سال ۱۴۰۴ بیش از یک میلیون و صد هزار دانش آموز در این استان خواهیم داشت و این موضوع تلاش مضاعف در زمینه مدرسه سازی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز را می طلبد.

وی با بیان اینکه سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان از طریق خیرین برای ساخت مدرسه در این استان هزینه می شود، ادامه داد: باید از ظرفیت مشارکت خیرین بهترین بهره را برد و تلاش کرد تا این سهمیه افزایش پیدا کند و در عین حال اعتبارات دولتی نیز به همین نسبت افزایش یابد و سهمیه ویژه ای را به سیستان و بلوچستان اختصاص دهیم.

نجار با بیان اینکه براساس رشد جمعیت دانش آموزی سیستان و بلوچستان حداقل به ۳۴۰۰ کلاس درس جدید در سال تحصیلی آینده نیاز خواهیم داشت، گفت: هم اکنون اداره کل نوسازی مدارس سالانه هزار کلاس درس در این استان احداث می کند که اگر این رقم به سالانه ۲ هزار کلاس درس افزایش یابد با دو نوبته کردن این مدارس می‌توانیم تا حدودی مشکل موجود در زمینه فضای آموزشی را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان به عنوان یک مشکل بر سر راه افزایش مدرسه سازی تصریح کرد: با توجه به اینکه اصلاح ساختار سازمانی در اولویت کار ما قرار دارد و در برخی استان ها این اصلاح با حذف پست های سازمانی انجام می شود، اما با توجه به رشد جمعیت دانش‌آموزی و کمبود نیروی انسانی در سیستان‌وبلوچستان نگاه ما به این استان توسعه نیروی انسانی و ساماندهی پست های سازمانی است تا بتوانیم به این جمعیت دانش آموزی خدمات ارزنده ای ارایه کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار