جنگ قدرت‌های والیبال ایران برای تصاحب جام سی‌و‌پنجم

جام روی دست کدام تیم می‌رود؟

تهران (پانا) - رقابت‌های مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال مردان درحالی برگزار خواهد شد که پیکان پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها و فولاد سیرجان ایرانیان مدافع عنوان قهرمانی با دو مدعی جدید (فولاد مبارکه سپاهان و مقاومت شهداب یزد) که تا کنون قهرمان نشده اند، برای جام سی‌وپنجم رقابت‌ خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۰۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد
جنگ قدرت‌های والیبال ایران برای تصاحب جام سی‌و‌پنجم

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، مرحله نیمه‌نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران از سیزدهم تا هفدهم اسفندماه با حضور چهار تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، پیکان تهران، فولاد سیرجان ایرانیان و مقاومت شهداب یزد پیگیری خواهد شد.

دور رفت مرحله‌نیمه‌نهایی جمعه (13 اسفندماه) با برگزاری دو دیدار آغاز خواهد شد. در نخستین بازی این مرحله، دو تیم پیکان تهران و فولاد مبارکه سپاهان اصفهان از ساعت 15:30 دقیقه درحالی به مصاف هم خواهند رفت که به تعبیر اکثر کارشناسان این دیدار فینال زودرس لیگ برتر 1400 لقب گرفته است. جایی که دو تیم مدعی در شرایط یکسانی با هم رو در رو می‌شوند. چراکه دیدارهای مرحله گروهی یک بار به سود پیکان تمام شده و بار دیگر به نام سپاهان. در هفته دوم مرحله گروهی شاگردان رحمان محمدی‌راد با نتیجه سه بر صفر از سد پیکان گذشتند و در دور برگشت خودروسازان با نتیجه مشابه، جبران کردند. ضمن این که هر دو تیم با کسب دو پیروی متوالی مقابل حریفانشان در مرحله نخست پلی‌آف راهی نیمه‌نهایی شدند.

شاگردان پیمان اکبری رقابت‌های مرحله مقدماتی را با 16 برد و 48 امتیاز و قرار گرفتن در رتبه چهارم تمام کردند اما اصفهانی‌ها با 20 برد و 59 امتیاز یکه‌تاز صدر جدول بودند. حال باید منتظر ماند و دید در فینال زودرس دو تیم کفته ترازو به کدام سمت سنگینی خواهد کرد.

در دومین بازی دور رفت مرحله نیمه‌نهایی، فولاد سیرجان ایرانیان از ساعت 18:30 دقیقه به مصاف مقاومت شهداب یزد خواهد رفت. یزدی‌ها هر دو بازی مرحله پلی‌آف را پنج سته تمام کردند و از این منظر شاید تیم خسته‌تری در مقایسه با فولاد سیرجان ایرانیان به حساب آیند. هرچند که شاگردان سعید رضایی نیز در مرحله یک‌چهارم نهایی به ترتیب دو بازی چهار و پنج‌سته مقابل لبنیات هراز آمل داشتند و رقابت دوم دو تیم درحالی 182 دقیقه به‌طول انجامید که طولانی‌ترین رقابت لیگ برتر مردان امسال نام گرفت. رقابت نیمه‌نهایی این دو تیم نیز به لحاظ تقسیم قدرت، از شرایط یکسانی برخوردار است. ابتدا در هفته هشتم دور رفت مرحله گروهی تیم فولاد سیرجان با نتیجه سه بر صفر از سد مقاومت شهداب یزد گذشت و در بازی برگشت هفته بیست‌ویکم، یزدی‌ها در رالی پنج‌سته با نتیجه سه بر دو سیرجان را شکست دادند. با این حساب تقابل دو تیم در مرحله نیمه‌نهایی به هیچ‌وجه قابل پیش‌بینی نیست.

سیرجانی‌ها مرحله گروهی لیگ برتر را با 13 برد، 38 امتیاز و ایستادن در رتبه هفتم تمام کردند اما مقاومت شهداب یزد که در دور برگشت تیمی کاملا متفاوت بود، کارش را با 18 برد، 50 امتیاز و تصاحب رتبه سومی تمام کرد.

گفتنی است دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی روز یکشنبه 15 اسفندماه با برگزاری دو دیدار دیدار پیگیری می‌شود.

بازی‌های این مرحله به صورت دو برد از سه بازی برگزار خواهد شد و در صورت نیاز به بازی سوم، تیم‌های مدعی روز سه‌شنبه 17 اسفندماه مقابل هم قرار خواهند گرفت.

** دور رفت مرحله نیمه‌نهایی

جمعه 13 اسفندماه

پیکان تهران - فولاد مبارکه سپاهان اصفهان؛ ساعت 15:30

فولاد سیرجان ایرانیان - مقاومت شهداب یزد؛ ساعت 18:30

** دور برگشت مرحله نیمه نهایی

یکشنبه 15 اسفندماه

مقاومت شهداب یزد - فولاد سیرجان ایرانیان؛ ساعت 15:30

فولاد مبارکه سپاهان اصفهان - پیکان تهران؛ ساعت 18:30

** در صورت نیاز به بازی سوم مرحله نیمه‌نهایی، سه‌شنبه 17 اسفندماه بازی سوم طبق دور رفت برگزار می‌گردد.

لازم به ذکر است بر اساس برنامه سازمان لیگ، بازی رفت فینال روز یکشنبه 22 اسفندماه، بازی برگشت فینال سه‌شنبه 24 اسفندماه و در صورت نیاز به مسابقه سوم، پنج شنبه 26 اسفندماه برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار