رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور:

خدمت به شهدا و مردم جزءتکالیف و وظایف اصلی ما است

کرج (پانا) - رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در مراسم رونمایی از یادمان شهید گمنام که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای البرز برگزار شد، بیان کرد باید خدمت به شهدا و مردم جزءتکالیف و وظایف اصلی قرار بگیرد.

کد مطلب: ۱۲۵۹۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
خدمت به شهدا و مردم جزءتکالیف و وظایف اصلی ما است

در هفته امور تربیتی مراسم رونمایی از یادمان شهید گمنام و اعزام دانشجویان به اردوی راهیان نور در دانشگاه فنی حرفه‌ای استان البرز با حضور عرفان خسرویان ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، علی اصغررجبی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای، حجت الاسلام والمسلمین امیر ابراهیم زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان، بابک حاجی نژاد مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی، مهدی دستگردی مدیرکل فرهنگی و اصغر ترکیان رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان برگزار شد.

در ابتدای مراسم اصغر ترکیان رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان ضمن خیرمقدم به میهمانان ارجمند و اینکه ما شاهد تحولات عظیمی در این مرکز به خاطر وجود با برکت این شهید گمنام هستیم و این شهید گمنام به پایگاهی برای برنامه‌های فرهنگی و ارزشی ما تبدیل شده به معرفی دانشگاه فنی حرفه ای استان البرز پرداختند و اشاره کردند با توجه به خروجی زیاد هنرستان ها در استان می توانیم با حمایت دانشگاه تعداد رشته‌ها و دانشجویان را افزایش داده و به این صورت سهمیه اشتغال جوانان در سطح استان را داشته باشیم.

در ادامه عرفان خسرویان رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه شأن شهید و شهادت به مراتب خیلی بالاتر از آن است که ما بتوانیم با زبان آنها را بیان کنیم گفت: ما هر سال و رسما مراسم عید و شهدا را در کل کشور برگزار می‌کنیم. جوانان بسیار ارزشمندی را در راه شهادت از دست دادیم تا این کشور و این ارزش‌ها و این انقلاب و اسلام ناب محمدی بماند و نسل به نسل به آیندگان و فرزندان ما منتقل شود ما باید خدمت به شهدا و مردم را جزء تکالیف و وظایف اصلی خود قرار دهیم.

خسرویان بیان کرد: انشاءالله با استعانت از خداوند متعال و شهدای گرانقدر بتوانیم مأموریت دانشگاه فنی حرفه‌ای که ایجاد اشتغال است را به نحو احسن با یک نگاه عالمانه انجام دهیم.

وی در ادامه بخاطر نشان کرد: در دانشگاه فنی حرفه‌ای ظرفیت‌های فراوانی داریم که به سهم خودمان مسئله اشتغال را در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی با یک حرکت ضرباهنگ مشخص پیش می بریم که متناسب با نیاز صنعت و بازار کار است.

خسرویان اظهار کرد: استان البرز ظرفیت بسیار بالایی از صنایع خرد و کلان دارد که می‌توانیم نیاز تکنسین آنها را تامین کنیم و ادامه دادن دانشگاه فنی حرفه ای جایی است که می‌تواند نیروی ماهر و کارآمد صنعت و بازار را تربیت کند.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین امیرابراهیم زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان البرز گفت: ظرفیت‌های زیادی برای مکتب ما وجود دارد که ما به لقاءالله و ملاقات با خداوند بپیوندیم. مانند ائمه و شهدا که متاسفانه ما از آنها غافل هستیم. شهدا راه امامان را رفتند و ره صد ساله را یک شبه پیمودند شهدای گمنام شاید برای ما گمنام باشند ولی برای آسمانها و ائمه بسیار معروف و شناخته شده هستند. آنها حرکت کردند تا محبوب زمین و آسمانها شوند بنابراین شهدا همیشه زنده اند و فلسفه دفن آنها در دانشگاه‌ها این است که جوان‌ها بدانند این امنیت علمی را مدیون چه کسانی هستند.

در پایان مراسم با مدیحه سرایی دانشجویان اعزامی به اردوی راهیان نور را بدرقه شدند.

دانش آموزخبرنگار ؛ آیلار فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار